جدیدترین اخبار
۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴ اقتصادی کد خبر :137396

مرسدس بنز کلاسیک با پیشرانه‌ی مدرن AMG معرفی شد

شرکت آلمانی مکاترونیک، با بازسازی و ارتقاء مدل کلاسیک مرسدس‌بنز W111، پیشرانه‌ی V8 AMG را روی این کوپه‌ی زیبا نصب کرده است.

امروزه بازسازی خودروهای کلاسیک با قطعات مدرن و پیشرفته به بازاری انحصاری و خاص تبدیل شده است؛ برای مثال شرکت‌های سینگر (Singer) و آیکون (Icon) با بهینه‌سازی پورشه ۹۱۱ و تویوتا FJ، عطش علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک را بیش از همیشه فعال برانگیخته‌اند. یکی دیگر از این نمونه‌ها، شرکت «مهندسی مکاترونیک» واقع در شهر پلایدلسهایم آلمان است؛ این شرکت به جای بازسازی و ارتقاء مدل‌های اسپرت کلاسیک مانند پورشه ۹۱۱ یا شاسی‌بلندی همچون تویوتا FJ، به سراغ خودروی لوکس و دو درب بنز رفته است.

بنز W111 کوپه که در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ تولید می‌شد (W111 کد شاسی محصولات مرسدس از سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ بود)، جدیدترین محصول شرکت آلمانی مهندسی مکاترونیک است. مدل بهینه‌شده به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۵ لیتری با ۳۶۰ اسب بخار مجهز شده است؛ این پیشرانه همان پیشرانه‌ی موجود در مدل مرسدس AMG SLK 55 است. قیمت تمام‌شده‌ی این خودروی به‌یاد‌ماندنی با بهینه‌سازی تیم مهندسی مکاترونیک، ۴۶۴ هزار دلار است.

 

علاوه بر پیشرانه‌ی پرقدرت جدید، سیستم ترمز ABS سفارشی و جدید، شاسی مدرن و موارد ایمنی و راحتی مانند کمربند ایمنی سه اتصالی در بنز W111 کار گذاشته شده است. اگر فقط به ظاهر W111 نگاه کنیم، اصلا نمی‌توانیم به وجود پیشرانه‌ی V8 آن پی ببریم که هدف بازسازی این خودروها نیز دقیقا همین است؛ حفظ ظاهر و حس کلاسیک به همراه عملکرد مدرن و پیشرفته. البته حتی اگر مشتری با تغییرات انجام‌شده مخالف و خواستار تمام قطعات اصلی کارخانه‌ای باشد، تیم مهندسی مکاترونیک این‌ کار را انجام خواهد داد.

برای رنگ بدنه، سیاه جت و رنگ چرم کابین، قهوه‌ای کارامل انتخاب شده است. به‌جز پیشرانه‌ی جدید و ترمزهای سفارشی، تقریبا تمام قطعات دیگر، از فرمان تا دکمه‌های تنظیم رادیو دست‌نخورده باقی مانده‌اند. البته کیلومترشمار خودرو، عدد ۱۱ هزار و ۲۹۹ کیلومتر را نشان می‌دهد که مشخص نیست این عدد برای کارکرد قبل از نصب پیشرانه‌ی جدید است یا بعد از آن.

به هر حال زیبایی این بنز W111 انکارناپذیر است. خودروهای کلاسیک بهینه‌شده قیمت‌های بالایی دارند؛ پورشه ۹۱۱ سینگر با قیمت ۳۵۰ هزار دلار، تویوتا FJ آیکون حدود ۲۰۰ هزار دلار و حالا W111 با قیمت ۴۶۴ هزار دلار فروخته خواهد شد تا ثابت شود خودروهای خاطره‌انگیز کلاسیک، ارزش این قیمت‌ها را دارند.

وبگردی

روی خط خبر

  • تصمیمی که خوانندگان زن را خانه‌نشین خواهد کرد!
  • تندیس‌های ۳۰۰ میلیون تومانی که به سرقت رفت
  • تأکید استاندار تهران بر همکاری همه دستگاه ها در تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل
  • کرملین: هیچ اقدامی در راستای دیدار پوتین و ترامپ انجام نشده است
  • قاسمی: آمریکا در جایگاه دخالت در امور قانونی دیگر کشورها نیست
  • هماهنگی و اهتمام سه قوه برای حل مشکلات مردم
  • توسعه در غرب کارون معطل خارجی‎ها نمی‎ماند
  • اعتیاد زنانه از نوع لاغری!
  • دست‌درازی به بانک مرکزی راه جبران عدم تعادل در بودجه شده بود
  • واکنش اتحادیه‌اروپا به قصاص قاتل خیابان پاسداران
  • موسسه حقوقی خلیج فارس: آمریکا از برائت شیخ علی سلمان مطلع است
  • ۹۳ درصد ایرانی‌ها می‌توانند مسابقات جام‌جهانی را تماشا کنند
  • انتقاد عبدی از نامه مذاکره با آمریکا
  • امدادرسانی هلال‌احمر گیلان به سه مصدوم و ۹ کودک
  • ترکیدن مخزن ۳۰ هزار لیتری گازوئیل در سد شهر بیجار
  • معاون اقتصادی و تئوریسین اقتصادی دولت: «توهم گرانی» موجب گرانی می‌شود
  • جهانگیری: در دوره گذشته، شاهد مفاسد اقتصادی کلان به بهانه دور زدن تحریم‌ها بودیم
  • کاهش ۲۴ هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید
  • درج هولوگرام استاندارد روی بسته‌بندی قارچ‌ خوراکی اجباری می‌شود
  • انتقاد سازمان بازرسی به وزارت صنعت
  • تازه ترین خبرها از جدیدترین کنسرت “امید حاجیلی”
  • مناطق آزاد باید باراندازهای صادراتی شوند
  • تبلیغات هنجارشکن در سینما/وقتی بازیگران خود را قربانی گیشه می‌کنند
  • کاهش نرخ بیکاری در ترکیه
  • آرین منش: تریبون نمازجمعه سخنگوی همه مردم مشهد نیست
  • پرونده طوسی خروجی مشخصی در کمیسیون اصل ۹۰ نداشت
  • مصطفی کواکبیان:به روحانی گفتم همشهری عزیز! بجنب/ عملکرد دولت به پای اصلاح طلبان نوشته نشود
  • قابلیت جدید روی آیفون، حتی تیم کوک را نیز به وجد آورده است
  • وزارت بهداشت تا هفته آینده درباره اعزام دختران شین‌آبادی به خارج از کشور اعلام نظر می‌کند
  • شوک بزرگ برای گروه “پالت” /دو عضو مهم از گروه جدا شدند