جدیدترین اخبار
۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴ اقتصادی کد خبر :137396

مرسدس بنز کلاسیک با پیشرانه‌ی مدرن AMG معرفی شد

شرکت آلمانی مکاترونیک، با بازسازی و ارتقاء مدل کلاسیک مرسدس‌بنز W111، پیشرانه‌ی V8 AMG را روی این کوپه‌ی زیبا نصب کرده است.

امروزه بازسازی خودروهای کلاسیک با قطعات مدرن و پیشرفته به بازاری انحصاری و خاص تبدیل شده است؛ برای مثال شرکت‌های سینگر (Singer) و آیکون (Icon) با بهینه‌سازی پورشه ۹۱۱ و تویوتا FJ، عطش علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک را بیش از همیشه فعال برانگیخته‌اند. یکی دیگر از این نمونه‌ها، شرکت «مهندسی مکاترونیک» واقع در شهر پلایدلسهایم آلمان است؛ این شرکت به جای بازسازی و ارتقاء مدل‌های اسپرت کلاسیک مانند پورشه ۹۱۱ یا شاسی‌بلندی همچون تویوتا FJ، به سراغ خودروی لوکس و دو درب بنز رفته است.

بنز W111 کوپه که در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ تولید می‌شد (W111 کد شاسی محصولات مرسدس از سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ بود)، جدیدترین محصول شرکت آلمانی مهندسی مکاترونیک است. مدل بهینه‌شده به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۵ لیتری با ۳۶۰ اسب بخار مجهز شده است؛ این پیشرانه همان پیشرانه‌ی موجود در مدل مرسدس AMG SLK 55 است. قیمت تمام‌شده‌ی این خودروی به‌یاد‌ماندنی با بهینه‌سازی تیم مهندسی مکاترونیک، ۴۶۴ هزار دلار است.

 

علاوه بر پیشرانه‌ی پرقدرت جدید، سیستم ترمز ABS سفارشی و جدید، شاسی مدرن و موارد ایمنی و راحتی مانند کمربند ایمنی سه اتصالی در بنز W111 کار گذاشته شده است. اگر فقط به ظاهر W111 نگاه کنیم، اصلا نمی‌توانیم به وجود پیشرانه‌ی V8 آن پی ببریم که هدف بازسازی این خودروها نیز دقیقا همین است؛ حفظ ظاهر و حس کلاسیک به همراه عملکرد مدرن و پیشرفته. البته حتی اگر مشتری با تغییرات انجام‌شده مخالف و خواستار تمام قطعات اصلی کارخانه‌ای باشد، تیم مهندسی مکاترونیک این‌ کار را انجام خواهد داد.

برای رنگ بدنه، سیاه جت و رنگ چرم کابین، قهوه‌ای کارامل انتخاب شده است. به‌جز پیشرانه‌ی جدید و ترمزهای سفارشی، تقریبا تمام قطعات دیگر، از فرمان تا دکمه‌های تنظیم رادیو دست‌نخورده باقی مانده‌اند. البته کیلومترشمار خودرو، عدد ۱۱ هزار و ۲۹۹ کیلومتر را نشان می‌دهد که مشخص نیست این عدد برای کارکرد قبل از نصب پیشرانه‌ی جدید است یا بعد از آن.

به هر حال زیبایی این بنز W111 انکارناپذیر است. خودروهای کلاسیک بهینه‌شده قیمت‌های بالایی دارند؛ پورشه ۹۱۱ سینگر با قیمت ۳۵۰ هزار دلار، تویوتا FJ آیکون حدود ۲۰۰ هزار دلار و حالا W111 با قیمت ۴۶۴ هزار دلار فروخته خواهد شد تا ثابت شود خودروهای خاطره‌انگیز کلاسیک، ارزش این قیمت‌ها را دارند.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • رئیس‌جمهور کره جنوبی: توافق جدید با کره‌شمالی با قبل متفاوت است
  • واکنش‌های بازار ارز به رایزنی‌های روحانی در نیویورک
  • تداوم بهبود سهام چین/سهام آسیایی رشد کرد
  • تورم دهک دهم ۱۴.۷ درصد شد
  • افزایش فشار به کرباسیان برای قبول وزارت صنعت
  • شورای شهر تهران در یکسال اخیر، هیچ کار اساسی انجام نداده است
  • «کالای مجاز مشروط» مشمول تخلف گمرکی می‌شود
  • خطوط هواپیمایی کویت مجبور به جابجایی مسافران اسرائیلی نیست
  • هشدار مرکل درباره برگزیت
  • «محمود عباس» و «زیپی لیونی» با یکدیگر دیدار کردند
  • حمله نظامیان آل‌خلیفه به منطقه«الجفیر»/ بازداشت چند شهروند بحرینی
  • ساخت یک قایق از مواد پلاستیکی بازیافتی
  • تصویب فوریت طرح ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال در مجلس
  • آقای روحانی! دست مریزاد؛ برای چنین روزی به شما رای دادم
  • فعالیت گردان‌های مردم پایه در یگان ویژه
  • تحلیل «زبان بدن» ترامپ در سازمان ملل: زانوهای باز او نشانه قدرت‌طلبی، نمایان شدن دندان‌های پایین، نشانه خشونت‌طلبی و بالا نگه داشتن انگشت او نشانه لذت و سرخوشی بود
  • بررسی توسعه کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه در شورای عالی امنیت ملی
  • مجری برنامه کودک نباید غمگین باشد
  • نماینده آمریکا: برکناری اسد از راه قانون اساسی ممکن است
  • رایزنی کمیته امداد برای جذب اعتبارات جدید/افزایش ۲ برابری مراجعه نیازمندان به کمیته امداد
  • مسیر پیش روی طرح ساماندهی بازار خودرو
  • مدیران بازنشسته، پیش از ترک مسئولیت به جانشین‌شان مدیر تحمیل نکنند
  • رقابت نهاد‌های نامسئول در دریافت پول و صدور مجوز!
  • عملکرد بنادر کشور منفی شد
  • پلی باید ساخت!
  • وضعیت “نیترات” آب تهران/سنجش تاثیر آلودگی هوا بر پایتخت‌نشینان
  • تقاضا برای خرید دلار ۱۷هزار تومانی
  • کاهش ۷۷ میلیمتری بارندگی البرز در سال زراعی گذشته
  • پیشنهاد تدوین بودجه سالانه شهرداری به روش جدید
  • قیمت رب گوجه ۲.۵ برابر شد