جدیدترین اخبار
۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴ اقتصادی کد خبر :137396

مرسدس بنز کلاسیک با پیشرانه‌ی مدرن AMG معرفی شد

شرکت آلمانی مکاترونیک، با بازسازی و ارتقاء مدل کلاسیک مرسدس‌بنز W111، پیشرانه‌ی V8 AMG را روی این کوپه‌ی زیبا نصب کرده است.

امروزه بازسازی خودروهای کلاسیک با قطعات مدرن و پیشرفته به بازاری انحصاری و خاص تبدیل شده است؛ برای مثال شرکت‌های سینگر (Singer) و آیکون (Icon) با بهینه‌سازی پورشه ۹۱۱ و تویوتا FJ، عطش علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک را بیش از همیشه فعال برانگیخته‌اند. یکی دیگر از این نمونه‌ها، شرکت «مهندسی مکاترونیک» واقع در شهر پلایدلسهایم آلمان است؛ این شرکت به جای بازسازی و ارتقاء مدل‌های اسپرت کلاسیک مانند پورشه ۹۱۱ یا شاسی‌بلندی همچون تویوتا FJ، به سراغ خودروی لوکس و دو درب بنز رفته است.

بنز W111 کوپه که در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ تولید می‌شد (W111 کد شاسی محصولات مرسدس از سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ بود)، جدیدترین محصول شرکت آلمانی مهندسی مکاترونیک است. مدل بهینه‌شده به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۵ لیتری با ۳۶۰ اسب بخار مجهز شده است؛ این پیشرانه همان پیشرانه‌ی موجود در مدل مرسدس AMG SLK 55 است. قیمت تمام‌شده‌ی این خودروی به‌یاد‌ماندنی با بهینه‌سازی تیم مهندسی مکاترونیک، ۴۶۴ هزار دلار است.

 

علاوه بر پیشرانه‌ی پرقدرت جدید، سیستم ترمز ABS سفارشی و جدید، شاسی مدرن و موارد ایمنی و راحتی مانند کمربند ایمنی سه اتصالی در بنز W111 کار گذاشته شده است. اگر فقط به ظاهر W111 نگاه کنیم، اصلا نمی‌توانیم به وجود پیشرانه‌ی V8 آن پی ببریم که هدف بازسازی این خودروها نیز دقیقا همین است؛ حفظ ظاهر و حس کلاسیک به همراه عملکرد مدرن و پیشرفته. البته حتی اگر مشتری با تغییرات انجام‌شده مخالف و خواستار تمام قطعات اصلی کارخانه‌ای باشد، تیم مهندسی مکاترونیک این‌ کار را انجام خواهد داد.

برای رنگ بدنه، سیاه جت و رنگ چرم کابین، قهوه‌ای کارامل انتخاب شده است. به‌جز پیشرانه‌ی جدید و ترمزهای سفارشی، تقریبا تمام قطعات دیگر، از فرمان تا دکمه‌های تنظیم رادیو دست‌نخورده باقی مانده‌اند. البته کیلومترشمار خودرو، عدد ۱۱ هزار و ۲۹۹ کیلومتر را نشان می‌دهد که مشخص نیست این عدد برای کارکرد قبل از نصب پیشرانه‌ی جدید است یا بعد از آن.

به هر حال زیبایی این بنز W111 انکارناپذیر است. خودروهای کلاسیک بهینه‌شده قیمت‌های بالایی دارند؛ پورشه ۹۱۱ سینگر با قیمت ۳۵۰ هزار دلار، تویوتا FJ آیکون حدود ۲۰۰ هزار دلار و حالا W111 با قیمت ۴۶۴ هزار دلار فروخته خواهد شد تا ثابت شود خودروهای خاطره‌انگیز کلاسیک، ارزش این قیمت‌ها را دارند.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • از لحاظ قانونی ملزم به پرداخت وجهی به ساکنان ده ونک نیستیم
  • «خندوانه» تذکر گرفت!
  • ۱۲۰ میلیارد تومان طلب شهرداری تهران از دولت وصول شد
  • تئاتری با بازی “صابرابر” که تماشای آن برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است
  • ارائه خدمات شهری از طریق سامانه “تهران من”
  • کاهش ۷.۷ درصدی قاچاق در کالاهای سلامت‌محور
  • ترکیه از برخورد فرانسه با معترضین انتقاد کرد
  • آیا مجلس مقابل هیات عالی مجمع کوتاه می‌آید؟ / هاشم زایی: وزنه پارلمان سنگین‌تر است
  • رژیم صهیونیستی به FATF ملحق شد
  • قیمت خودرو اصلاح شد/تیراژ تولید در ماههای گذشته کاهش یافت
  • آزمایش دوربردترین موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در هند
  • آغاز مانور مشترک مصر و سه کشور آفریقایی برای «مبارزه با تروریسم»
  • روحانی: چه اشکالی دارد بنزین را دو نرخی کنیم؟/ در کشور ما سوخت نرخ ثابتی دارد؛ در دنیا روز تعطیل یک نرخ و موقع شلوغی یک نرخ دیگر دارد
  • روحانی: اگر با برجام یا FATF مخالفید، لااقل به مردم بگویید هزینه اش برای آن‌ها چقدر است
  • گم شده اصولگرایان!
  • احتمال تعطیلی بزرگترین میدان نفتی لیبی
  • اجازه تکرار فاجعه در عراق را نمی‌دهیم
  • انگلیس می‌تواند روند برگزیت را متوقف کند
  • وزیر دارایی فرانسه: اعتراضات جلیقه زردها “فاجعه‌ای” برای اقتصاد است
  • رسوایی جنسی در توالت پارلمان ایتالیا
  • موگرینی: ایران و برجام از موضوعات مورد بحث در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا است
  • ادعای العبادی: ایران دلیل نخست‌وزیر نشدن دوباره من بود
  • وزیر خارجه آلمان: توافق هسته‌ای با ایران برای امنیت ما در اروپا مهم است
  • مه گرفتگی و کاهش دید در برخی محورها
  • فرونشست زمین معضل جدی برخی شهرهاست
  • «حوزه استحفاظی» به شبکه ۳ رسید
  • عراق بازار اصلی کاشی و سرامیک ایران
  • دلیل کاهش قیمت بلیت هواپیما
  • تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه ۹۸ با تردید همراه است
  • نبود جوجه مرغ را گران کرد
  • Ad