انتقاد فاضل لنکرانی از رفتار برخی مداحان

    کد خبر :137385

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیروز در جمع وعاظ و مداحان قم با ابراز تاسف از این که متاسفانه برخی مداحان، تریبون مداحی را با تریبون وعظ و سخنرانی اشتباه می‌گیرند، بر لزوم بیان هرچه بهتر و عمیق‌تر مطالب از سوی وعاظ و خطبا برای عموم مخاطبان تاکید کرد.

وی با اشاره به این که وعاظ و سخنرانان و مداحان اهل‌بیت(ع) نقش بسیار پررنگی در تبیین و ترویج معارف و شعائر اهل‌بیت(ع) دارند، گفت: به خصوص در شهر مقدس قم که اعتبار و اهمیت ویژه‌ای نسبت به دیگر شهرها دارد باید از ظرفیت عظیم وعاظ، خطبا، مداحان، مرثیه سرایان و سخنرانان نهایت استفاده را در جهت نشر معارف ائمه اطهار(ع) بُرد.

ئیس مرکز فقهی ائمه‌اطهار علیهم‌السلام افزود: محرم و صفر هر ساله دارای پیام و حرف جدیدی برای محبان و شیفتگان امام حسین(ع) است و البته ما باید بدانیم که چقدر پیوند و ارتباط با این نهضت و دستگاه داریم تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را از این دستگاه بزرگ تربیتی و معرفتی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که بی‌شک یکی از اهداف والای سیدالشهدا(ع) نجات مردم از گمراهی و ضلالت بوده است، گفت: با نگاهی به فرمایشات امام حسین(ع) در روز عاشورا متوجه می‌شویم که در درجه اول ایشان می‌خواست دست مردم گمراه را بگیرد و آن‌ها را نجات دهد و با وجود آن که می‌دانست خود نیز به شهادت می‌رسد اما در موعظه سپاه عمر سعد می‌فرمود که در کشتن من عجله نکنید و لااقل حرفم را بشنوید.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز هم خطبا، وعاظ و مداحان باید به تاسی از گفتار و سیره نورانی حضرت تا می‌توانند باید در مسیر نجات مردم و آشنایی آن‌ها با نور معارف الهی بکوشند به خصوص در قبال نسل جوان که همه مسئولیت داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید