مهدی چمران: به هیچ وجه با قالیباف مماشات نکردیم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹
    کد خبر :137303

چمران که پس از سالها حضور در شورای شهر و به دنبال آن، قرار گرفتن در جایگاه رئیس شورای عالی استانها در انتخابات شورای پنجم شهر تهران موفق به جلب آرای مورد نیاز برای تمدید نمایندگی اش نشد، با حضور در غرفه تابناک ادعاهای در خصوص نحوه تعاملش با شهردار سابق تهران بیان کرد که بسیار جالب توجه است.
مهدی چمران در ابتدا با اشاره به تغییرات رخ داده در عرصه شورای شهر تهران، نمایندگان فعلی شورا را دوستان خود خواند و گفت: من برای دوستان جدیدم که در شورا فعالیت می کنند آرزوی موفقیت می کنم و گهگاه که برخی از ایشان را می بینم، از جمله در همین نمایشگاه، همگی از من گلایه دارند که چرا نمی‌آیی؟ البته دیگر حضور من ضرورتی ندارد و می‌بایست نیروهای جدید با تفکرات جدید کار را دست بگیرند.

وی در ادامه برای نمایندگان فعلی شورای شهر تهران آرزوی موفقیت کرد و افزود: علاوه بر آرزوی موفقیت، این آرزو را هم دارم سیاسی نشوند؛ اگر شورای چهارم را مرور کنید خواهید دید که به رغم آن همه مسایل سیاسی و فشارهای ناشی از آن، آنچه تصمیم گیری می شد و مصوبات بود، به طور کلی سیاسی نبود. یعنی حتی شاهد بودیم که دوستی طرحی را آماده می کرد و جناحی که از نظر سیاسی مخالف بود هم به آن طرح رای می داد. ما در شورا در مسائل تخصصی سیاسی عمل نمی کردیم و سعی مان بر این بود که خیلی به گذشتگان بند نکنیم!

رئیس سابق شورای شهر تهران در ادامه گفت: از جمله اتفاقات خوبی که انجام دادیم و تا روزهای آخر هم انجام شد، جمع آوری و تقنین همه مصوبات شورا بود که اکنون در سایت در معرض دید عموم قرار دارد و در دسترس است.

چمران در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند وی مماشات های زیادی با شهردار وقت تهران به خرج می‌داد، آیا این گونه بود؟ گفت: اینکه برخی می گویند مماشات هایی با شهردار وقت صورت گرفته درست نیست و با استناد به مکاتبات می شود به این پی برد و ادعا کردن نیاز ندارد. هر جایی لازم بود ورود کردیم و حتی شهردارانی بود که نامه نوشتم به دادگاه معرفی شان کنیم. امثال شهردار یکی از مناطق که فلان قانون را اجرا نکرده بود و مجوز یک طبقه اضافه برای سازه ای صادر کرده بود. یا مثلا شهرداری که در نگهداری جایی خاص به درستی عمل نکرده بود و دو سه نوبت از وی سوال کردیم و پاسخ قانع کننده نداد و نامه نوشتیم به دادگاه تخلفات معرفی شود.

وی افزود: البته ما اجازه دخالت نداشتیم و بر این اساس درخواست و پیشنهاد تغییر برخی شهرداران را مطرح می کردیم که اسناد آن موجود است. البته جایی که مجوز داشتیم، ورود کردیم. از جمله شورای توافقات که شکل گرفته بود و از نظر کسب درآمد خیلی هم برای شهرداری خوب بود چراکه در آنجا حتی به رغم رای امثال کمیسیون ماده 100، توافق می‌کردند و مبالغی مابه ازای آن دریافت می‌کردند. ما این شورا را منحل کردیم چراکه بر مبنای قانون عمل نمی‌کرد.

نماینده ادوار شورای شهر تهران در ادامه گفت: از جمله دیگر اقدامات ما الزام به پرداخت عوارض و مالیات و دیگر پرداخت ها بعد از پرینت شدن توسط سیستم بود تا این گونه نباشد که مبالغ بیشتری از مردم دریافت شود یا تحت عنوان های متفرقه از مردم دریافت وجه صورت گیرد و همواره بتوان با مراجعه به سیستم تدارک دیده شده، همه چیز را شفاف مشاهده کرد. بنابراین هیچ گونه مماشاتی نمی‌کردیم و دنبال این هم نبودیم اما سر و صدا هم نمی‌کردیم؛ معنی هم ندارد اگر من از کسی ایرادی ببینم، در روزنامه در مورد آن داد و بیداد کنم.

چمران در پایان گفت: بنده با بسیاری از شهرداران مناطق به صورت تلفنی در ارتباط بودم و چه در خیابان می‌رفتم، چه در بازدیدی می‌دیدم یا در جلسات به موردی برمی‌خوردم، از طریق تلفن به ایشان اطلاع می‌دادم و جواب می‌خواستم و به قید فوریت پیگیری می‌کردیم. خیلی از کارها به این صورت بود؛ من با آقای شهردار صحبت می‌کردم و گاه ایشان مشورت می‌خواست که مثلا می‌خواهم فلانی را در آنجا بگذارم و من می‌گفتم که موافق نیستم و همین مکالمه کافی بود و عمل می‌شد. یا عکس این موضوع، از وی می‌خواستم فردی را که توان ندارد بردارد و این گونه مشورت ها بین ما وجود داشت. بنابراین اصلا هیچ گونه مماشاتی که بخواهیم حقی را زیر پا بگذاریم وجود نداشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید