وزیر خارجه انگلیس برای متقاعد کردن آمریکا به حفظ برجام به واشنگتن می رود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲
    کد خبر :137297

روزنامه گاردین انگلیس روز پنجشنبه گزارش داد که بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور هفته آینده با انجام سفری به واشنگتن تلاش خواهد کرد مقامات آمریکا را برای حفظ برجام متقاعد کند.

براساس این گزارش، وی که همواره از برجام به عنوان یک ‘پیروزی شگفت انگیز دیپلماسی’ یاد می کند در این سفر برای صیانت از آن تلاش خواهد کرد سناتورهای آمریکایی را به گونه ای متقاعد سازد که نگذارند آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شود.
وی همچنین در واشنگتن ضمن ترغیب مقامات آمریکایی برای پایبند ماندن به برجام، تلاش خواهد کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نکند، چرا که چنین اقدامی از سوی آمریکا بی تردید و براحتی موجب به خطر انداختن این ‘دستاورد شگفت انگیز دیپلماسی’ می وشود.
براساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس دیروزچهارشنبه در پاسخ به سوالات اعضاء کمیته امور خارجی مجلس عوام کشورش، گفت: به نظر من متعهد ماندن به برجام پیروزی فوق‌العاده‌ای برای دیپلماسی است، چرا که ایرانی‌ها برنامه هسته‌ای‌شان را در ازای پیشرفت‌های اقتصادی متوقف می کنند. پس این‌یک دستاورد قابل‌توجه است و باید آن را حفظ کنیم و نگذاریم آمریکا به هیچ وجه از آن خارج شود’.
جانسون در این خصوص گفت: ‘با وجود اینکه ادامه کار برجام بدون آمریکا سخت‌تر خواهد شد، اما ما به برجام ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم که دوستان آمریکایی ما در این پروژه باقی بمانند’.
وی اظهار داشت: در صورت کنار گذاشته شدن برجام، ایرانی ها بلافاصله کار غنی‌سازی اورانیوم خود را از سر خواهند گرفت’.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید