جزئیات قیمت انواع کاغذ دیواری در بازار تهران

    کد خبر :137247

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان گفت: در حال حاضر یک رول کاغذ دیواری بسته به جنس و کیفیت، قیمتی بین 25 تا 300 هزار تومان دارد.

بهروز چوداری میلانی ، به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت تزئینات داخل ساختمان پرداخت و گفت:‌ در سال‌های گذشته رکود بازار مسکن تاثیر بسزایی بر کار صنف ما داشته و شاید بتوان گفت که حتی ۴۰ درصد از کار را کاهش داده است.

وی همچنین اظهار کرد: اکنون با توجه به رکود حاکم بر بازار افزایش قیمت چندانی را در فعالیت‌های این صنف شاهد نبوده‌ایم و تولیدکنندگان و واردکنندگان ما مدتی است قیمت ثابت دارند. حتی در چنین اوضاعی رقابت میان اعضای صنف بسیار زیاد بوده و گاه افراد سعی می‌کنند کالای خود را به قیمت خرید بفروشند، چرا که گردش مالی در این حوزه بسیار پایین است.

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان با بیان اینکه این صنف بخش‌های مختلفی مانند پرده‌های پارچه‌ای دوخت و نصب، پرده‌های افقی و عمودی، کاغذ دیواری، لمینت، کفپوش، گچ‌بری پیش ساخته، شومینه و آینه‌کاری را در برمی‌گیرد، گفت: طبیعی است که انجام این بخش‌ها سلیقه ای باشد و بر اساس انتخاب و سلیقه هر فرد قیمت خاص خود را دارد.

چوداری ادامه داد: در بحث کاغذ دیواری اکنون قیمت‌ها از رولی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان بالا می‌رود. در این میان حدود ۶۰ درصد بازار از طریق کالاهای چینی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون تولیدات داخلی ما در این بخش نسبت به سال‌های گذشته تا حدی بهبود پیدا کرده و حتی برخی از نمونه‌های آنها قابل شستشو نیز هستند. بر همین اساس سهم حدود ۲۰ درصد از بازار به کالاهای داخلی اختصاص پیدا می‌کند که قیمت این کالاها به طور معمول از حدود ۲۵ هزار تومان می شود و تا ۳۰ هزار تومان هم بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان در ادامه صحبت‌های خود به نمونه‌های کاغذ دیواری چینی اشاره کرد و افزود: این کاغذها نیز از قیمتی حدود ۴۵ هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود ۲۰۰ هزار تومان پیش می‌روند. محصولات بازار نیز عمدتا از این بخش هستند و شاید بتوان گفت که ۲۰ درصد بازار سهم کاغذهای اروپایی می‌شوند.

چوداری همچنین عنوان کرد: کاغذهای دیواری اروپایی نیز که حدود ۲۰ درصد سهم بازار را تشکیل می‌دهند، قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومان دارند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در مورد کاغذهای دیواری باید به آن توجه کرد آنکه کیفیت تولیدات این بخش در سال‌های گذشته با پیشرفت خوبی همراه بوده و اکنون در این زمینه رقابت‌هایی شکل گرفته است. بر همین اساس ممکن است کاغذ دیواری‌هایی تا سطح اروپایی در چین هم تولید شوند که البته باید توجه داشت کیفیت کاغذهای آنها و ضخامت ممکن است متفاوت باشد. بر همین اساس در موارد متعدد ممکن است مردم شاهد باشند که یک طرح کاغذ دیواری با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رود.

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان همچنین اظهار کرد: هر یک از این طرح‌ها متقاضیان خاص خود را داشته و از شرایط خاص خود پیروی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید