معرفی دو محصول انقلابی آمازون

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۱۷
    کد خبر :13719

شرکت آمازون در رونمایی از محصولات جدید خود، بار دیگر علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری‌های جدید حوزه دیجیتال را شگفت‌زده کرد.

 آمازون اخیرا دو محصول جدید را معرفی کرد که به نظر می‌رسد، دستاوردهای قابل توجهی برای یک زندگی مرفه‌تر دارد. این دو عضو جدید، آمازون اکو لوک (Echo Look)و اکو شو (Echo Show)هستند. محصول نخست قادر است به کاربران در پوشیدن بهترین و خوش‌استایل‌ترین لباس کمک کند و دیگری اطلاعات بیشتری از توانایی‌های الکسا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد (مثلا گزارش کامل وضعیت آب‌وهوا) و همچنین می‌توان از آن برای نمایش ویدئوها، خلاصه اخبار خبرگزاری‌هایی همچون سی‌ان‌ان، محتویات وب‌سایت یوتیوب و حتی وب‌سایت آمازون ویدئو نیز استفاده کرد. در ادامه به شرح مفصل این دو محصول انقلابی آمازون بیشتر می‌پردازیم.

اکو لوک

آمازون اکو لوک (Echo Look)از تکنولوژی‌های اکو، اکو تپ (Echo Tap) و اکو دات (Echo Dot)بهره می‌برد. تنها نقطه مشترک بین محصولات اکو، به‌کارگیری دستیار صوتی الکسا در تمامی مدل‌ها است، اما اکو لوک با دیگر اعضای خانواده خود تفاوت‌های عمده‌ای دارد و وظیفه‌ پخش موسیقی یا افزایش کیفیت سیستم‌های صوتی را برعهده نخواهد داشت. به گزارش دنیای اقتصاد، البته این دستگاه به یک اسپیکر برای شنیدن صدای الکسا و همچنین یک دوربین بی‌نظیر برای گرفتن عکس و ضبط ویدئو مجهز شده است.آمازون می‌گوید که اکو لوک همه ویژگی‌های دوست‌داشتنی الکسا را در اختیار دارد. البته فعلا فقط بهترین تیپ ظاهری شما را برایتان انتخاب می‌کند. کاربران می‌توانند این دستگاه را با استفاده از گیره‌ تعبیه شده به دیوار وصل کنند یا آن را روی میز قرار داده سپس با استفاده از دستورات صوتی به اکو لوک دستور دهند تا از آنها عکس یا فیلم کوتاه بگیرد. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، دوربین این دستگاه به سیستم تشخیص عمق، فلاش ال‌ای‌دی و چشم کامپیوتری مجهز است و قادر است پیش‌زمینه عکس را به شکل مات (blur) تغییر داده و تصاویر بسیار زیبا و حرفه‌ای به کاربران هدیه دهد.

کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس «Style Check» که از تکنولوژی یادگیری ماشینی و نظرات متخصصان دنیای مد و لباس بهره می‌برد، از نظارت کارشناسان در زمینه نحوه لباس پوشیدن و گرفتن ژست مناسب استفاده کنند. علاوه بر این، اطلاع از وضعیت آب‌وهوا و کنترل دستگاه‌های هوشمند منزل از طریق این دستگاه نیز امکان‌پذیر خواهد بود.درون اکو لوک سنسور و تکنولوژی‌های مختلفی به‌کار گرفته شده است. این دستیار هوشمند به عضو ثابت همه دستگاه‌های اکو یعنی الکسا که از طریق فرمان صوتی فعال می‌شود، مجهز شده است. دو آنتن وای‌فای (4/ 2 گیگاهرتز و 5گیگاهرتز)، دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص عمق (باعث می‌شود فضای اطراف شما تار شود)، فلاش برای عکاسی در نور کم، میکروفون برای برقراری ارتباط با الکسا و یک اسپیکر باکیفیت برای شنیدن الکسا از دیگر تجهیزات به‌کار رفته در این دستیار هوشمند محسوب می‌شوند. این دستگاه فاقد قابلیت پخش موزیک از طریق بلوتوث و درگاه AUX است.

 

آمازون اکو شو

جدیدترین محصول آمازون، اکو شو

(Echo Show)به یک نمایشگر و طبق معمول دستیار صوتی الکسا مجهز شده است. این محصول که تصاویر آن هفته ‌گذشته در اینترنت لو رفته بود، از روز گذشته در وب‌سایت آمازون و با قیمت 229.99 دلار آماده پیش‌سفارش است. سیستم تشخیص صوت برای تنظیم تایمر و گوش دادن به موسیقی یکی از این ویژگی‌هایی است که در این دستگاه و همواره در دیگر محصولات اکو مشاهده کرده‌ایم. اما نمایشگر به‌کارگرفته شده در این دستگاه، توانایی‌ و کاربردهای متفاوتی دارد. صفحه نمایش اکوشو قادر است مانند قاب عکس دیجیتالی عمل کند و تصاویر ذخیره شده کاربران را در سرویس Prime Photos نمایش دهد و حتی هنگام پخش موسیقی قادر است متن ترانه را به‌نمایش بگذارد. آمازون ادعا می‌کند که کاربران می‌توانند با اتصال اکوشو به دوربین‌های نظارتی و امنیتی از طریق وای‌فای، تصاویر دوربین‌ها را به‌صورت زنده و از طریق نمایشگر دستگاه مشاهده کنند. جدیدترین و جذاب‌ترین ویژگی این دستگاه امکان دسترسی به تماس‌های صوتی و تصویری است. تمامی کاربرانی که از اپلیکیشن الکسا استفاده می‌کنند می‌توانند تماس‌های صوتی و تصویری خود را از طریق این دستگاه دریافت یا برقرار کنند و همراه با این دسترسی، آمازون یک ویژگی جدید با نام «Drop In» را نیز معرفی کرده که به دوستان و اقوامی که از قبل از سوی کاربر انتخاب شده‌اند امکان برقراری تماس تصویری درهر زمانی را می‌دهد. دریافت‌کننده تماس تنها 10ثانیه فرصت دارد که این تماس‌ها را رد یا به تماس صوتی منتقل کند. اکو شو همانند دیگر محصولات، از سیستم میکروفون بهره‌ می‌برد، البته با این تفاوت که در اکو شو به‌جای 7 میکروفون، از 8 میکروفون و یک صفحه نمایش 7 اینچی استفاده شده است. روی فریم دور نمایشگر نیز یک دوربین 5مگاپیکسلی و یک جفت اسپیکر 2 اینچی قرار گرفته است.

 

نقض قوانین حریم خصوصی

میکروفون همیشه فعال محصولات اکو شرکت آمازون همواره مورد انتقاد کارشناسان و فعالان امنیتی بوده‌ است، با این وجود آمازون یک دوربین را هم به اکولوک اضافه کرد که با واکنش و انتقادات متعددی همراه شد.کارشناسان معتقدند دستیاران هوشمند خانگی از جمله اکو که قادرند صدا و تصاویر محیط منزل و حتی تصاویر اتاق خواب کاربران که یک فضای خصوصی محسوب می‌شود را ضبط کرده و مستقیما به سیستم کلود منتقل کنند، می‌توانند تهدیدی جدی برای حریم خصوصی کاربران باشند. سخنگوی آمازون در پاسخ به این نگرانی‌ها گفت: «اکو لوک دقیقا مانند دیگر محصولات اکو، تنها با دستورات صوتی تعیین شده روشن می‌شود و در حالت غیر فعال میکروفون دستگاه کاملا خاموش است و هیچ‌گونه صدایی از محیط اطراف را ضبط نخواهد کرد. زمانی که اکو لوک را با دستور صوتی بیدار کنید، خواهید دید که چراغ دایره‌ای به رنگ آبی درخواهد آمد». البته برخلاف میکروفون، دوربین دستگاه حتی در حالت روشن نیز غیرفعال است و برای فعال‌سازی باید از اپلیکیشن یا دستورات صوتی مرتبط استفاده شود. این مساله تا حدی نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید