جدیدترین اخبار
۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰ اقتصادی کد خبر :137189

خودروسازان داخلی شبه‌خودرو تولید می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که ما شبه خوردو تولید می کنیم و مردم دنیا علاقه ای به خرید شبه خودرو ندارند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا منصوری اظهار کرد: در ایران انرژی برای تولیدکنندگان تقریبا مجانی است و از طرف دیگر نرخ دلار در ۵ سال گذشته، ۵۰۰ برابر رشد داشته اما باز هم شاهدیم که تولیدکنندگان ما به ویژه در حوزه خودرو نمی توانند خودروی قابل عرضه به بازارهای جهانی تولیدکنند.

نماینده مردم ساوه در خانه ملت ادامه داد:واقعیت این است که ما شبه خوردو تولید می کنیم و مردم دنیا علاقه ای به خرید شبه خودرو ندارند و انصاف نیست که مردم ماهم با سختی پول پس انداز کرده و با آن تاوان سوء مدیریت های مدیران دولتی را بدهند.

مدیرعامل صنایع قطعه سازان ساوه بیان کرد:وقتی قیمت دلار ۵۰۰ درصد رشد داشته،چه معنی می دهد که خودروسازان بسیاری از قطعات خود را از خارج از کشور وارد کنند و این نشان می دهد که در خصوصی سازی و تدوین واجرای قوانین گمرکی در کشور موفق نبوده ایم.

وی اظهار کرد:باید قبول کنیم که در همه صنایع ،توانایی تولید صد در صد را نداریم و به دلیل مزیت های بیشمار در ایران ،تولید و سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها در صنایعی همچون خودروسازی مقرون به صرفه تر است.

محمدرضا منصوری اضافه کرد:مشکل این جاست که خودروسازان ما دولتی هستند و یک مدیر دولتی با خیال راحت هر ماه حقوق و مزایای خود را دریافت می کند و در ظاهر کارخانه را سودده نشان می دهد و بعد از دوسال که رفت،یک کارخانه می ماند با تلنباری از مشکلاتی که به دلیل سیاست گذاری های اشتباه او به وجود آمده است.

رئیس اسبق خانه صنعت معدن وتجارت شهرستان ساوه در ادامه گفتگو به قرارداد مشترک خودروسازی با رنو اشاره کرد و گفت:سال گذشته،موضوع مذاکره با شرکت رنو برای توافق بر سر تولید مشترک،در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و این پروژه بعد از توتال بزرگترین همکاری برجامی دولت با اروپایی ها به حساب می آمد که می توانست به شدت اشتغالزا باشد.

وی اضافه کرد:بعد از اینکه در پایان دولت قبلی قرارداد با رنو به امضای وزیر صنعت رسید،مدیران کارخانه سایپا رسما طرف فرانسوی را جمع کرده و به آنها اعلام نمودند که اجازه نمی دهیم در ایران کار کنید.

وی در خاتمه عنوان کرد:در صنعت خودروسازی نیازمند یک تحول بزرگ هستیم و این تحول با ورود شرکت های خارجی و همچنین تغییر مدیریت ها به سمت بخش خصوصی امکان پذیر خواهد شد.

وبگردی

روی خط خبر

  • نبرد بزرگ در عفرین
  • توزیع ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه دارو، بزودی
  • آزمایش فالکون هوی، سنگین‌ترین موشک تاریخ متوقف شد
  • گزارش گاردین از مشهد: اینجا دژ مستحکم اصولگرایان است!
  • جدیدترین کنسرت خواننده محبوب پاپ در سالن میلاد/عکس
  • گفت‌گوی تلویزیونی روحانی؛ نه خانی آمد و نه خانی رفت!
  • تشابه روش ترامپ و چنگیزخان مغول در سیاست
  • آیا ترامپ به ایران حمله خواهد کرد؟
  • آشنا: جز روحانی کسی جسارت جمع کردن این بساط را نداشت
  • صادرات ۷۶۵ تن عسل طبیعی
  • دیپلمات‌ روس: فرانسه بلافاصله پس از آمریکا از برجام خارج می شود!
  • تداوم رکوردشکنی بورس‌های جهان
  • اراده‌ای برای کشت برنج در کشور وجود ندارد
  • نقش استراتژیکی منطقه مکران در کشور
  • بازرسی الکترونیکی از کارگاه‌ها /کارفرمایان برای دریافت ابلاغ الکترونیکی به شعب مراجعه کنند
  • «همشهری» عباس کیارستمی در شبکه مستند
  • دماوند، بزرگترین کشتی جنگی ایران در دریای خزر، در حال غرق شدن است!
  • اختلاس ۱۵ میلیون دلاری فقط قطره ای از دریاست؛ وزارت نفت می خواهد بر سر این موضوع سرپوش بگذارد
  • جعبه‌ سیاه سانچی و کریستال فردا همزمان بازگشایی می‌شود
  • آثار برجام روی اقتصاد ایران
  • قیمت برق افزایش نمی‌یابد
  • آگاهی نداشتن، مهمترین علت افزایش مصرف مخدرهای جدید بین جوانان و نوجوانان
  • متهم اختلاس ۱۰۰ میلیاردی، بعد احضار از ایران فرار کرد
  • منابع لازم برای رفع آلودگی هوای تهران وجود دارد/امکان “کاهش آلودگی هوا” تا ۵۰ درصد
  • تدبیر رییس جمهور برای بافت‌های فرسوده
  • افزایش قیمت بنزین منتفی شد؛ سهمیه بندی در ابهام
  • نشست‌های رسمی اروپا و آمریکا درباره «نقائص» برجام/ توافق در ضرب‌الاجل ترامپ اصلاح نمی‌شود
  • سازمان تامین اجتماعی به شائبه واردات گوشی های آیفون پاسخ داد
  • واکنش سردار کوثری به دستور مهم رهبری برای خروج نیروهای نظامی از فعالیت اقتصادی
  • شرایط فروش اقساطی محصولات ایران خودرو با مدل ۹۷ اعلام شد (بهمن ۹۶)