افزایش نرخ ورق سیاه و تعطیلی خط تولید

    کد خبر :137169

سید علی محمد ابویی، رئیس سندیکای لوله و پروفیل گفت: طی چهار سال گذشته بدلیل عدم تعادل نرخ ورق های فولادی، بسیاری از صنایع با تعطیلی مواجه شده است. قیمت ورق سیاه فولادی که از سال 93 تا کنون در کشور تولید شده، به اندازه ای افزایش داشته است که موجب شده صادرات ما متخل شده و وجود رقابت در صنایع داخلی هم از میان برود.

وی در ادامه افزود: نرخ ورق های فولاد طی سال های 93 و 94 نسبت به بازار جهانی حدود 30 تا 50 درصد افزایش داشته است. منحصر شدن شرکت فولاد مبارکه سبب شد تا فروش محصولات این کارخانه افزایش یابد و همین امر موجب گردید تا تولیدات صنایع مرتبط هم غیر اقتصادی تلقی گردد.

رئیس سندیکای لوله و پروفیل ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه در سال 95 مرتکب گرانفروشی شد و به دنبال این کار شورای رقابت با شکایت ما از این کارخانه حکم مربوطه را صادر کرد.

وی افزود: بورس کالا هیچ اجازه ای مبنی بر کاهش قیمت های فولاد را صادر نمی کند و فقط نرخ ها در آن جا افزایشی می باشد. همچنین نرخ پایه ای که فولاد مبارکه اعلام می کند قابل کاهش دادن نیست.

ابویی در آخر افزود: ۳۵ درصد از صنایعی که فولاد مصرف می‌کنند به دلیل مشکلاتی که پیش آمده در مورد قیمت ها، کاملاً تعطیل شده اند و بقیه هم با ۳۵ تا ۴۰ درصد کار می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید