خدمات زیبایی باید منطبق با رشته پزشکی انجام شود

    کد خبر :137134

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: تمامی خدمات زیبایی باید منطبق بر مدرک دانشگاهی و آموزشی هر رشته پزشکی انجام شود.
به گزارش مهر، جلسه مشترک اعضا انجمن های مرتبط با جراحی و زیبایی به منظور تبیین جایگاه واقعی رشته های تخصصی مرتبط با زیبایی و با هدف جلوگیری از تداخلات بین رشته ای، همچنین تدوین حدود و اختیارات هر یک از گروه های پزشکی و تخصصی بر اساس کریکولوم های آموزشی با حضور دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه اعضای ارشد انجمن متخصصین پوست ایران، انجمن جراحان گوش گلو و بینی، انجمن جراحان پلاستیک ایران، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شایسته دکتر فاضل به سمت ریاست سازمان نظام پزشکی، به منظور جلوگیری از پیامدهای ناگوار و دخالت های افراد غیر متخصص در امور تخصصی و زیبایی هموطنان خواستار ارائه خدمات پزشکی و تخصصی رشته ها منطبق بر کوریکولوم آموزشی شدند.

اعضای کمیته کاسمتیک(زیبایی) ضمن ارائه مستندات مکتوب و مصور در پنج مجموعه پیرامون تخلفات گسترده افراد غیر متخصص و فاقد آموزش و تجربه لازم در پروسیجرهای زیبایی، نسبت به آسیبهای جبران ناپذیر مداخلات پزشکی در امور زیبایی که حتی منجر به فوت نیز شده است، همچنین تخلف در خصوص عناوین تابلو مطب و سرنسخه هشدار داده و درخواست رسیدگی کردند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در این دیدار با اشاره بر اهمیت تشکیل کمیته کاسمتیک و گرداوری مستندات لازم جهت آگاهی و اتخاذ تصمیمات موثر گفت: این مستندات جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیمات مناسب در اختیار معاونت نظارت سازمان نظام پزشکی قرار می گیرد.

دکتر فاضل ضمن بیان اینکه کمیته کاسمتیک ایران مرجع اولیه تعیین و تبیین حدود و خدمات زیبایی و صلاحیت های بین رشته ای است، تصریح کرد: تمامی خدمات زیبایی باید منطبق بر مدرک دانشگاهی و آموزشی هر رشته انجام شود، همچنین حدود اختیارات خدمات پزشکان این رشته ها نیز باید با نظر کارشناسی این کمیته در اختیار سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی گفت: بیان راهکارهای جلوگیری از قصور و عوارض ناخواسته در راستای انطباق خدمات تخصصی، مهمترین هدف تلاش این کمیته باشد و سازمان نظام پزشکی نیز از این رویکرد استقبال خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید