کیفرخواست محاربه علیه سارق مسلح 12 بانک

  • حوادث
  • پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ۹:۰۵
    کد خبر :137024

سارق مسلحی که به ١٢ بانک دستبرد زده و یک مأمور نیروی انتظامی را نیز به قتل رسانده است، از سوی دادسرا محارب شناخته شد و با این اتهام در دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه می‌رود.

ساعت ٨:٣٠ صبح روز ١٧ بهمن سال گذشته مردی مسلح به کلاشنیکف وارد بانک مسکن شعبه ملاصدرا واقع در خیابان پروین اصفهان شد و در حالی‌که فریاد می‌کشید کارمندان و مشتریان را تهدید کرد. او با این شیوه توانست پول‌های موجود در بانک را در یک کیسه جمع کند. هنگامی که این سارق مسلح قصد داشت از بانک فرار کند صدای آژیر خودروی گشت پلیس را شنید؛ برای همین اقدام به شلیک سه گلوله کرد که یکی از تیرها به سرباز نیروی انتظامی اصابت کرد.

این سرباز به نام استوار دوم مهدی محمدی قصد داشت مانع خروج سارق از بانک شود که هدف گلوله قرار گرفت و مرد مسلح سوار بر خودروی پژو پارس سفیدرنگ از صحنه گریخت. سرباز پلیس پیش از رسیدن آمبولانس جان باخت.

پس از آن با حضور کارآگاهان در صحنه جرم تحقیقات وسیعی برای شناسایی و دستگیری سارق مسلح آغاز و در بدو امر معلوم شد پلاک خودرویی که مرد ناشناس از آن برای دزدی استفاده کرده، جعلی است.

مأموران همچنین با توجه به اظهارات شاهدان مشخصات ظاهری سارق را که مردی میان‌سال بود به‌دست آوردند و فهمیدند این مرد همان مجرمی است که به اتهام دستبرد به بانک‌های دیگر نیز تحت تعقیب قرار دارد.

پرونده سارق مسلح بسیار قطور بود و نشان می‌داد او پیش از اینکه به اصفهان برود در شیراز دست به سرقت می‌زد و درمجموع از هشت بانک این شهر مبلغ ٢٦٢ میلیون تومان به یغما برد. اطلاعات موجود گویای آن بود که سارق مسلح بعد از مدتی برای اینکه در شیراز به دام نیفتد راهی اصفهان شده و به چهار بانک در این شهر نیز دستبرد زده است. شیوه کار این مرد به این شکل بود که همیشه به‌تنهایی وارد محل دزدی می‌شد و با تهدید سلاح نقشه‌اش را پیش می‌برد. پلیس قبلا به اطلاعاتی از این متهم دست یافته بود و چندین عملیات برای دستگیری او انجام داده اما متهم که مردی باهوش بود هر دفعه پیش از حضور مأموران محل اختفای خود را تغییر داده و ردپاها را از بین برده بود.

سارق مسلح همچنین مرتب تغییر چهره می‌داد و چند بار با استفاده از همین ترفند توانسته بود از دست مأموران فرار کند.

تجسس‌ها برای دستگیری متهم همچنان ادامه داشت تا اینکه اوایل تیر سال جاری اخباری از محل اختفای او به‌دست کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس رسید و آنها بالاخره توانستند این فرد را در خانه‌اش در شیراز غافلگیر و دستگیر کنند. در بازرسی از خانه این سارق مسلح انواع وسایل تغییر چهره، اسلحه کلاش و کلت، البسه نظامی، کلاه‌های پوششی، کلید چندین خودرو، حدود ۵۰ کارت بانکی و کارت‌های شناسایی مختلف کشف شد.

متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به جرائمش اعتراف کرد و گفت دزدی از بانک‌ها را از سال ٩٤ آغاز کرد. به‌این‌ترتیب پرونده او در دادسرای شیراز به جریان افتاد تا اینکه سرانجام کیفرخواست علیه وی به اتهام محاربه صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در‌این‌باره گفت: پرونده سرقت‌های مسلحانه از بانک‌های شیراز و اصفهان که دارای ابعاد پیچیده‌ای بود، سرانجام با اقدامات فنی و علمی پلیس آگاهی استان فارس و انجام اقدامات تعقیبی در بالاترین سطح ممکن و نظارت‌های دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز با دستگیری تنها متهم اصلی پرونده در تیرماه خاتمه یافت و پرونده این سارق مسلح هم‌اکنون در دستگاه قضائی در جریان رسیدگی است.

وی افزود: این سارق مسلح ٥١ ساله که دارای تحصیلات مهندسی و مدیرعامل یک شرکت آی‌تی است، در سال‌های گذشته اقدام به انجام سرقت‌های متعددی از بانک کرده بود که دراین‌بین بعضی از آنها نافرجام ماند و در ارتکاب یکی از سرقت‌های خود در سال ٩٥ در شهر اصفهان اقدام به شهادت مأمور نیروی انتظامی کرده بود.

دادستان شیراز درادامه بیان کرد: این متهم که با قرار بازداشت در زندان به‌سر می‌برد، در جریان انجام تحقیقات پرونده و بازسازی صحنه سرقت از بانک و مواجهه حضوری با کارکنان بانک‌ها به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرده است. صالحی تصریح کرد: پرونده این سارق تک‌رو پس از صدور قرار جلب به دادرسی در شعبه ١٧ بازپرسی و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با اتهام محاربه از طریق انجام سرقت‌های مسلحانه متعدد برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید