ماجرای کتک زدن کودک در دندانپزشکی!

  • حوادث
  • چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۲۰:۵۱
    کد خبر :136942

با وجود تکذیب کتک خوردن کودک آوجی توسط دندانپزشک در درمانگاه دولتی، اکنون خانواده کودک می‌گویند حاضر به رضایت دادن نیستند.

به گزارش مهر، چند روز پیش در فضای مجازی خبری مبنی بر ضرب و شتم یک کودک آوجی به دست دندانپزشک منتشر شد که ساعاتی بعد واکنش و تکذیب مسئولان امر و مجموعه‌های مرتبط را در پی داشت و اینک خانواده کودک با بیان اینکه با فرزندمان تندی و به صورت وی سیلی زده شده است، می‌گویند حاضر به رضایت دادن نیستند.

اظهارات مردم محل حکایت از آن داشت که هدیه، دختر هشت ساله آوجی برای کشیدن دندان به درمانگاه دولتی مراجعه کرده و از دست دندانپزشک کتک خورده است.

انتشار خبر غیرمنصفانه بود

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود، انتشار این خبر را غیر منصفانه و کذب عنوان کرد و نوشت: اعتماد مردم از بزرگترین سرمایه‌های سیستم بهداشت و درمان کشور است و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اعتقاد دارد که آحاد مختلف جامعه مستحق دریافت خدمات با کمیت و کیفیت مطلوب و کاملا مناسب هستند.

روابط عمومی همچنین در این پیام آورد: کارکنان این مجموعه هدفی جز حفظ و ارتقای سلامت جامعه با رعایت موازین شرعی و تکریم ارباب رجوع ندارند و به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات تا دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق شهرستان هستند.

روابط عمومی همچنین با غیرموثق خواندن این خبر، قید کرده بود که انتظار می رفت منتشرکنندگان، قبل از انتشار هر گونه خبر غیرموثق در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی و سلب اعتماد مردم از مجموعه بهداشت و درمان می شود، صحت و سقم آن را از مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان یا سایر مسئولان از جمله فرمانداری و بخشداری جویا می شدند.

رئیس شبکه بهداشت تکذیب کرد

فیض‌الهی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج همان روز در رسانه‌ها این موضوع را تکذیب کرد و گفت که دندانپزشک یاد شده سه ماه است به این مرکز آمده و به حسن خلق و دانش فنی شهرت دارد.

فیض‌اللهی گریه کودک را به دلیل درد ناشی از کارهای دندانپزشکی خواند و گفت: در همان روز، خانواده او شکایتی نداشته‌اند؛ اما روز بعد بر اثر تحریک اطرافیان معترض شده‌اند.

وی ادامه داد: مسئله پس از گفت‌وگو میان دو طرف حل شد و حتی وقتی دندانپزشک از کودک پرسید آیا از جانب او آزاری دیده است، کودک جواب منفی داد.

پس از آن اما موضوع پایان نیافت و خانواده کودک که با اظهار اینکه فرزندشان کتک خورده و رضایت نداده‌اند، دوباره پیگیر موضوع شدند.

مادر کودک: دندانپزشک فرزندم را زد

مادر کودک پس از این ماجرا گفت: دندانپزشک درمانگاه، به صورت دخترم حین کشیدن دندانش سیلی زد.

وی می‌گوید: هفته گذشته اجازه دخترم را از مدرسه گرفتم تا او را به دندانپزشکی ببرم اما در درمانگاه، دندانپزشک رفتار بسیار تندی داشت.

نرگس ساروخانی با بیان اینکه دندانپزشک در آن روز سه دندان فرزندم را کشید، افزود: وقتی دخترم بر اثر درد ناشی از کارهای دندانپزشکی بی تابی می کرد، پزشک به صورت دخترم کشیده زد.

وی ادامه داد: پزشک با گفتن این جمله که تو فرزندت را کتک نمی زنی تا آرام شود پس بگذار من او را بزنم، دخترم را زد.

مادر این کودک تصریح کرد: دهان فرزندم پر از خون ناشی از کشیدن دندان بود و گریه می‌کرد که در این حال، دندانپزشک، دخترم را زد؛ در صورتی که باید او را آرام می کردم تا تحمل کند زیرا تحمل اعمال دندانپزشکی معمولا حتی برای بزرگسالان هم سخت است.

ساروخانی بیان کرد: همان روز برای انتقال موضوع به شبکه بهداشت مراجعه کردم و موضوع را به رئیس شبکه انتقال دادم.

وی خاطرنشان کرد: شکایت کرده ایم و با وجود اینکه دندانپزشک چند بار برای صحبت و جلب رضایت به ما مراجعه کرده و حتی با خرید عروسک برای دخترم به منزل ما مراجعه؛ اما رضایت نداده ام و همسرم رضایت نمی دهد.

مادر این کودک بیان کرد: خدمات این درمانگاه رایگان است و به دلیل اینکه همسرم کارگر است، امکان مراجعه به مرکز دیگر را نداریم؛ از این رو باید به درمانگاه مراجعه کنیم؛ اما تحمل چنین رفتارهایی برای ما سخت است.

وی اضافه کرد: بعد از ۱۳ سال خدا این بچه را به ما داده و برایمان بسیار عزیز است؛ اما اینک فرزندی را که خودمان تا به حال با او رفتار بدی نداشته ایم، دندانپزشک کتک زده و این موضوع برایمان سخت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید