باند متکدیان پاکستانی در دماوند متلاشی شد

    کد خبر :136772

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از متلاشی شدن یک باند متکدیان پاکستانی مرد در پوشش دخترانه که با فریب مردم اقدام به تکدی گری و سرقت می کردند، خبر داد.

حسن ابراهیمی بسابی اظهار کرد: گزارش های مراجع امنیتی و بهداشتی و همچنین بازدید های صورت گرفته در خصوص حضور متکدیان اتباع خارجی به ویژه پاکسانی در دماوند، دستورات قضایی جهت بررسی موضوع صادر و توانستیم باند بزرگی از متکدیان و سرکرده های آنان را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: با اشاره به اظهارات افراد دستگیر شده، این باند متشکل از 38 نفر متکدی خارجی بود که اغلب آنان را پسران 15 ساله تشکیل می داد که هنوز شمایل مردانه نداشتند و با ایجاد تغییراتی در خود و پوشش دخترانه به تکدی گری و اغفال پسرانی می کردند که در مسیر آنان قرار داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این باند مدتی پیش فعالیت خود را در دماوند آغاز و هر روز صبح برای تکدیگری در سر چهارراهها و مناطق شلوغ و پرتردد پخش می شدند، گفت: پس از پیگیریهای ماموران نیروی انتظامی، در یک عملیات ضربتی 3 نفر از عوامل اصلی باند که اتباع پاکستانی را برای تکدی گری اجیر کرده بودند دستگیر و روانه زندان شدند.

ابراهیمی بسابی خاطرنشان کرد: با صدور دستور قضایی جهت ورود به مخفیگاه آنان، 20 دستگاه تلفن همراه سرقتی و 37 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد که گفته می شود درآمد یک روز آنها بوده، کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه همچنان به دنبال شناسایی و دستگیری افراد مرتبط و سرکرده‌های آنان هستیم، گفت: این افراد معضلات و مشکلاتی برای امنیت شهر و بهداشت مردم ایجاد می‌کردند و طبق گزارش های مراکز بهداشتی و درمانی، عمده آنان دارای بیماری های مسری همچون هپاتیت، آنفلوانزا و ایدز هستند.

وی گفت: ممکن است علاوه بر این باند، باندهای دیگری نیز وجود داشته باشد که در صورت هرگونه مشاهده با افرادی که اقدام به تکدی گری در منطقه کنند، برخورد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید