آقای وزیر! فقط لباس کارگر پوشیدن در هفته کارگر کافی نیست

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۴۱
    کد خبر :136552

نماینده مردم بافق در مجلس با انتقاد از تضییع حقوق کارگران توسط کارفرمایان و عدم نظارت کافی از سوی وزارت کار خطاب به وزیر کار گفت: آقای وزیر فقط لباس کارگر پوشیدن در هفته کارگر کافی نیست.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهرریز در مجلس در جلسه علنی امروز و در سوال ملی از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسئله تضییع حقوق کارگران توسط کارفرمایان و عدم نظارت از سوی مراکز تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها اشاره و اظهار کرد: در کنار قدرت دادن به بخش خصوصی از حقوق کارگران غفلت شده است.

وی افزود: امروز فقط اسم تشکل های کارگری مطرح است ولی در عمل این تشکل ها قدرتی ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز در کشور ما هرکسی که قدرت و پارتی بیشتری دارد چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی سرکار می رود؛ وزارت کار برای حل این مسئله و برقراری عدالت چه کرده است؟

صباغیان ادامه داد: شرایط به گونه ای است که برخی کارفرمایان خودشان را مالک گارگران می داند و کارگران کارنمی کنند بلکه بردگی می کنند.

وی خطاب به وزیر کار گفت: فقط لباس کارگر پوشیدن در هفته کارگر کافی نیست، درعمل چه کرده اید؟ کارگری داریم که ۹ ماه است حقوق نگرفته، آیا این کارگر می تواند تحول ایجاد کند؟

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: علت این همه اصرار برای ورود به بخش دولتی و استخدام در این بخش این است که در بخش خصوصی امنیت شغلی وجود ندارد همه این ها بخاطر این است که هیچ نظارتی بر کارفرمایان نمی شود.

صباغیان در عین حال تصریح کرد: البته علاوه بر دولت، ما نمایندگان مجلس نیز مقصر هستیم مجلس باید فکری برای این قضیه کند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید