تعطیلی خط 7 مترو، آفت سیاسی کاری نیست

    کد خبر :136269

استفاده از خط هفت مترو به تعویق افتاد. این خبری بود که از زمانی این خطر افتتاح شد، بسیاری از اعضای شورای شهر به آن اعتراض کردند.

محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران معتقد بود که این خبرها حاشیه ای سازی است و عده ای می خواهند فعالیت های شهرداری تهران را در این دوازده سال تخریب کنند. عده ای از اعضای شورای شهر که از لحاظ سیاسی هم سو با شهردار وقت بودند نیز معتقد بودند که شهرداری در ایجاد خط هفت مترو به درستی عمل کرده و این صحبتها حاشیه ای بیش نیست.

اما با روی کار آمدن آقای نجفی و تغییر اعضای شورای شهر، عده ای به مطالبه خود برای تعطیلی خط هفت مترو ادامه دادند که کار پسندیده ای بود.

سرانجام این خط برای چند ماه تعطیل شد که باید به نوبه خود بابت چنین دستوری تشکر کنم. بازی با جان مسافران به بهانه افتتاح چند طرح عمرانی و خودنمایی برای ملت کار صحیحی نیست و مردم بهتر از هر کسی دیگر متوجه می شوند که آیا چنین موضوعاتی برای خودشان است یا فقط جنبه سیاسی دارد.

به جرات می توان گفت که شهرداری تهران سالها بود که به جای انکه بیشتر به فکر مردم و ساخت شهری بر پایه اصول فنی باشد، درگیر بازی های سیاسی شده بود که همین امر باعث می شد تا روند رسیدن به هدف ها کند شود. اما این انتقاد به این معنا نیست که شهردار و اعضای شورای شهر فعلی از این گزند در امانند. در این چهار سال موقعیت خوبی فراهم شده تا کسانی که در این عرصه به مردم خدمت می کنند نگرش خود را تغییر دهند و تلاش خود را کنند تا به هدف اصلی خودشان که خدمت رسانی به مردم است دست یابند.

مهم ترین نکته برای تحقق چنین صحبتی این است که از هر گونه حاشیه و بازی های سیاسی دور بمانند و سعی نکنند مدیران شهرداری و شهرداری به خاطر افتتاح چند پروژه جان مردم را به بازی بگیرند. خوشبختانه تعطیلی خط هفت مترو تهران نشان داد که اعضای فعلی چنین همتی دارند اما این را هم باید یادآوری کرد که آنها چهارسال سکان دار سمت های خودشان هستند و در این سالها زمان های مختلفی است که احتمال وارد شدن به بازی های سیاسی وجود دارد و آنها باید خود را برای چنین لحظه ای آماده کنند.

مردم تهران پس از سالها منتظرند تا ببینند اعضای جدید شورای شهر و شهردار تهران چه تغییراتی را در شهر ایجاد می کنند و آیا آنها توانایی دگرگونی در همه ابعاد، چه از نظر مدیریتی، چه مالی و غیره دارند یا خیر. در این چند ماه نشانه های خوبی از تیم جدید دیده شده که امیدواریم این راه ادامه دار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید