مجلس طرح افزایش نرخ باروری را اصلاح کرد

    کد خبر :136256

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان برای دومین بار طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از رشد کاهش جمعیت را اصلاح کردند.
فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 آبان 96) طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را برای دومین بار جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

بر این اساس ماده یک و تبصره این طرح که عنوان می‌داشت کلیه اعمال جراحی به منظور پیشگیری دائمی از بارداری به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت جسمی ممنوع است، به علت پافشاری شورای نگهبان بر ابهام آن از سوی مجلس حذف شد.

همچنین یک تبصره به عنوان تبصره 2 به ماده 2 طرح مذکور الحاق و شماره تبصره قبلی این ماده به یک تغییر یافت.

بر اساس این تبصره الحاقی چنانچه مرتکب از امکانات دولتی و عمومی برای هر گونه تبلیغ موضوع این ماده (پیشگیری از بارداری و کاهش فرزند‌آوری) به جز موارد مصرح در تبصره یک استفاده کند مشمول جزای نقدی درجه 6 ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت 1392 می‌شود.

نمایندگان مجلس در ادامه ماده 3 طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را نیز جهت تامین نظر شورای نگهبان حذف کردند.

در این ماده آمده بود: موارد آموزشی و ضروری در راستای احتراز از تهدیدات سلامت جسمی و روانی مادر و کودک از شمول این قانون مستثنی بوده و وزارت بهداشت مکلف است آئین‌نامه اجرایی این ماده و تبصره ماده یک را ظرف 3 ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه کند و به تصویب هیأت وزیران برساند.

بر اساس این گزارش شورای نگهبان درباره این ماده نظر داده بود که در این ماده به سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عنایت نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید