چرا فدایی مسئول دفتر بازرسی رهبری شد؟

  • کامنت
  • چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶
    کد خبر :136240

در پی انتصاب حسین فدایی به عنوان مسئول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، احمد توکلی یادداشتی تحت عنوان «چرا حسین فدایی» در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.
در این یادداشت احمد توکلی آمده است؛

آقای حسین فدایی با حکم رهبر انقلاب، مسئولیت بازرسی ویژه نهاد را بر دوش گرفت. به دلایل زیر به خاطر حسن انتخاب وی از رهبری صمیمانه تشکر می‌کنم. جا دارد در آغاز از برادر ارجمندم جناب آقای ناطق نوری که سال‌ها این مسئولیت را بی‌سروصدا به دوش کشید تشکر کنم.

1. یک بازرس خوب خبیر، باحوصله، حلیم، همه‌جانبه نگر، منصف، بی‌طرف، راست‌گو و نسبت به کسی که گزارش بازرسی برای وی تهیه می‌شود، وفادار است. برخی از صفات شمرده‌شده بی‌نیاز از شرح است ولی مقصود از برخی دیگر، در این مقام، شاید به توضیح نیاز داشته باشد.

2. در بازرسی، واقعیت در موارد زیادی آنچه در بادی امر تصور می‌شود، نیست. اگر بازرس عجول باشد و حوصله نکند، به تصور ناقصی می‌رسد. این حوصله فرصت دیدن همه جوانب کار را فراهم می‌سازد. ای‌بسا مدیری که تخلف می‌کند و باید مؤاخذه شود، ولی اگر وضعیت محیط بر وی به‌درستی سنجیده شود، برخورد با وی متفاوت می‌شود. بعدازآن که همه جوانب موضوع روشن شد زمان تصمیم‌گیری و قضاوت است. انصاف بازرس شرط قضاوت درست است که بدون بی‌طرفی محقق نخواهد گردید.

3. در جامعه ما که متأسفانه سیاست‌زده است، بی‌طرفی ضروری‌تر و دشوارتر می‌گردد. اگر بازرس خداترس و متقی نباشد نمی‌تواند به عدل قضاوت کند.

خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى مبادا دشمنی با گروهی شما را به ستم وادارد. [بلکه] دادگری پیشه کنید که به تقوا نزدیک‌تر است.»

4. بازرس باید راست بگوید و همۀ راست‌های مرتبط را بگوید و در گزارش خویش به کسی که وی را مأمور بازرسی کرده است، وفادار باشد. وفاداری به این است که به خوشایند و ناخوشایندی بالادست خود ننگرد. در غیر این صورت به وادی خیانت می‌غلتد. این صفت در بازرسی ویژه رهبری اهمیت بیشتری می‌یابد. ممکن است با اغوای شیطان به بهانه رعایت حال حضرت آقا، خطر بیشتر زمینه داشته باشد.

5. بنده بیش از 36 سال است که آقای فدایی را می‌شناسم و تقریباً در تمام این مدت، ارتباطم با وی بیش و کم ادامه داشته است. قصد تنزیه وی و کتمان اختلاف‌نظر با او در برخی مسائل را هم ندارم ولی صادقانه و صریح می‌گویم فدایی سیاستمداری است باتقوا، بی‌تکبر، مردمی، زیرک که هیچ‌گاه از وی دروغ نشنیده‌ام، در پرهیز از غیبت و بی‌انصافی همواره تلاش داشته است، اهل حوصله در استماع سخن دیگران است و دلسوزی وی برای مردم شدید است. او گرچه یک سیاستمدار با خط فکری پررنگ است ولی در مواقعی که محتاج قضاوت درباره فرد خاصی است، احتیاط را از دست نمی‌دهد. به‌علاوه وفاداری به ولایت‌فقیه از برجستگی‌های اوست و صدق او مانع از لاپوشانی با بهانه‌های گوناگون می‌شود.

6. آنچه از حسین فدایی گفتم استنباط انتزاعی از رفتار وی نبود. او چهار سال سخت نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بود درحالی‌که مرحوم آیت‌الله فاکر رئیس کمیسیون بود. جایی مشابه همین مسئولیت جدیدش. آنچه از خلقیات و رفتار وی برشمردم، در طول این چهار سال از او دیده ‌شده است. فدایی آزمایش¬پس¬داده است.

7. دو توصیه نیز دارم. نخست آن که نسبت به شکایت‌ها از نهادهای زیر نظر رهبری از قوه قضاییه گرفته تا شورای نگهبان، از نیروهای مسلح تا نمایندگان ولی‌فقیه در اینجا و آنجا و از بنیاد مستضعفان تا ستاد اجرایی و … حساسیت بیشتر و پیشتری نشان دهد؛

دوم آن که برای شفافیت در تمام این نهادها بکوشد تا زمینه‌های فساد در این عرصه‌ها کم شود و مردم را راضی کند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت در این مسیر ان‌شاءالله یاور حسین فدایی عزیز خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید