گرایش جوانان به داشتن دندان های درشت و سفید ، تبعات غفلت از درمان

    کد خبر :136132

استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از گرایش جوانان به داشتن دندان های درشت و سفید خبر داد و گفت: متاسفانه قشر جوان ما بدون داشتن آگاهی به سمت زیبایی دندان گرویده اند.
به گزارش مهر، دکتر شیلا امامیه صبح چهارشنبه در حاشیه برپایی هفدهمین کنگره انجمن متخصصین ترمیمی و زیبایی ایران اظهار داشت: متاسفانه قشر جوان ما بدون توجه به اینکه انجام کار زیبایی هم می تواند عوارضی در پی داشته باشد به دنبال کارهای زیبایی بر روی دندان خود هستند.

وی با بیان این مطلب که می توان مشکلات زیبایی دندان ها را تا حدودی با ارتودنسی و سایر راهکارها حل کرد، افزود: گرایش جوانان به دندان های درشت و سفید با اصول زیبایی مطابقت ندارد.

به گفته امامیه علت گرایش به داشتن دندان های درشت و سفید در بین جوانان جامعه تنها بر اساس مد روز و بدون آگاهی صورت می گیرد.

وی بر ضرورت فرهنگسازی در امر زیبایی تاکید کرد و گفت: انجام کارهای زیبایی بر روی دندان ها بدون توجه به مشکلاتی که دندان ها دارند می تواند در آینده سلامت دندان های آنها را با عوارضی همراه سازد.

امامیه همچنین از ورود دندانپزشکان عمومی به حوزه ترمیمی و تخصصی بدون گذراندن دوره های تخصصی انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات جامعه در انجام کارهای زیبایی بر روی دندان ها این است که نمی دانند به سراغ چه کسی بروند.

بر اساس همین گزارش دکتر علیرضا بروزی نیت متخصص ترمیمی و زیبایی نیز با عنوان این مطلب که گرایش به زیبایی در جامعه رو به افزایش است، افزود: خیلی از همکاران دندانپزشک عمومی از تخصص لازم برای کارهای ترمیمی و زیبایی برخوردار نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: درآمدهای زیاد ناشی از کارهای زیبایی باعث شده که خیلی از دندانپزشکان عمومی موضوع زیبایی را بر درمان ترجیح دهند.

وی با انتقاد به اینکه برخی از همکاران دندانپزشک مردم را به کارهای زیبایی بر روی دندان ها تشویق می کنند، گفت: کارهای زیبایی با کمترین هزینه بیشترین درآمد را به دنبال دارد که همین امر باعث شده پزشکان عمومی به انجام کارهای ترمیمی و زیبایی روی بیاورند و درمان های اصلی مورد غفلت قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید