بانوان، «تنها» به راهپیمایی اربعین نروند

    کد خبر :136129

“لاله افتخاری” با بیان اینکه از بانوان می‌خواهیم در مسیر راهپیمایی اربعین تنها شرکت نکنند، گفت: بهتر است حضور بانوان در این مراسم به صورت دسته جمعی باشد و در بین مسیر فقط از موکب‌های ایرانی استفاده کنند و قبل از اذان مغرب خود را به این موکب‌ها برسانند.

رییس کمیته بانوان اربعین با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره اینکه چه تدابیری برای حضور بانوان در راهپیمایی اربعین ازسوی ستاد مرکزی اربعین اندیشیده شده اظهار کرد: از بانوان این خواهش را داریم که تنها سفر نکنند یا همراه خانواده یا به صورت کاملا گروهی و دسته جمعی در این مراسم عظیم و باشکوه حاضر شوند.

وی ادامه داد: پس از اینکه در این مراسم حاضر شدند، به هر جایی اعتماد نکنند و در موکب‌های ایرانی استراحت کنند و پیش از اذان مغرب خود را به موکب‌های بینِ راهی که برای آنها در نظر گرفته شده است برسانند. ما آمار دقیقی از اینکه چند موکب برای بانوان راه اندازی شده نداریم اما از اینجا ثبت نامی برای اعزام بانوان صورت نگرفته است و آنها خودشان می توانند به صورت گروهی و به همراه خانواده ها در این مراسم شرکت کنند.

خانم‌ها به هر جایی اعتماد نکنند و در موکب‌های ایرانی استراحت کنند و پیش از اذان مغرب خود را به موکب‌های بینِ راهی برسانند.

رییس کمیته بانوان اربعین ادامه داد: در بین مسیر موکب‌های ما آماده پذیرایی از بانوان هستند و همچنین مشاورانی را برای پاسخگویی به سوالات و شبهات آنها در این مسیر داریم و فعالیت‌های اعزام مُبلغین از جمله فعالیت‌های ما در این مراسم است.

افتخاری یادآور شد: ما سه نشست علمی تخصصی در کربلا با موضوعات مرتبط با اربعین و پیاده‌روی آن و جهانی‌سازی اربعین و نقش مدیریتی حضرت زینب (س) در الگوسازی برای زنان جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را داریم.

وی با بیان اینکه اربعین یک حرکت و راهپیمایی عظیمی است که جهانی شده، گفت: ما در این راهپیمایی شاهد حضور مسلمانان و غیرمسلمانان و حتی افراد غیرموحد هستیم، چرا که امام حسین (ع) جهانی است و همگی خواستار حرکت و فعالیت در این راستا هستند.

رییس کمیته بانوان اربعین یادآور شد: امام حسین (ع) 1400 سال پیش خطاب به مردم گفت اگر دین ندارید آزاده باشید. این راهپیمای عظیم نیز نشان‌دهنده این است که این سخن امام حسین (ع) در بین جهانیان پخش شده و حتی افرادی هستند که خیلی اعتقادات مذهبی ندارند، اما در این مراسم حضور پیدا می‌کنند. ما باید در راستای این فعالیت بیشتر حرکت کنیم و درصدد غنی‌سازی آن بر آییم.

افتخاری خاطرنشان کرد: هر کدام از افرادی که در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند، خودشان یک رسانه هستند و ما باید بر روی آنها و افکار و عقایدشان کار کنیم تا هر کدام از آنها یک مُبلغ برای دین باشند. در بین مسیر گروه‌های انحرافی هستند که ‌می‌خواهند شیعیان را از راه راست خارج کنند. از مردم و شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین می‌خواهیم که به اینگونه تبلیغغات اهمیتی ندهند.

وی ادامه داد: فرهنگ حسینی یک فرهنگی است که باید در بین جهان و مردم ما ترویج پیدا کند و خوشبختانه اکنون شاهد آن هستیم که همگان خواستار این فرهنگ هستند، اما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی به تبلیغات سوء و ظاهر فریبنده برخی از افرادی که می خواهند در این راستا سوء استفاده هایی داشته باشند توجهی نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید