انتقاد وزیر بهداشت از پرداخت نشدن سهم طرح تحول سلامت

    کد خبر :136118

وزیر بهداشت در نشست مشترک کمیسیون‌های بهداشت و برنامه و بودجه مجلس از پرداخت نشدن سهم طرح تحول سلامت از هدفمندی یارانه‌ها و ارزش افزوده انتقاد کرد.
به گزارش مهر، احمد همتی در تشریح جزییات جلسه روز گذشتهه(۹آبان) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جلسه کمیسیون دو بخش داشت که یک بخش آن مربوط به جلسه ای بود که در محل کمیسیون تلفیق و با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ، وزیر بهداشت و درمان و معاونان این وزارتخانه و همچنین نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد که در آن اعضاء در خصوص طرح تحول سلامت و چالش هایی که این طرح با آن ها روبروست و مشکلاتی که از نظر تامین منابع و عقب افتادگی های پرداخت ها دارد و می تواند برای کشور مشکل ساز شود،به تبادل نظر پرداختند.

وی تصریح کرد: در این جلسه از سوی اعضای هر دو کمیسیون بهداشت و درمان و برنامه و بودجه صحبت های بسیار جدی و مفصلی انجام و قرار براین شد که طی دو، سه هفته آینده مجددا این جلسات تکرار شود و برنامه وزارت بهداشت و راه حل نمایندگان جمع بندی شود تا بتوان بن بستی را که برای ادامه این طرح ایجاد شده برداشت و راه برون رفتی از این مشکلات را پیدا کرد.

همتی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان نیز در خصوص طرح تحول سلامت معتقد است که آنچه در قانون مصوب شده و جزء منابع مالی این طرح است از جمله ۱۰ درصد حاصل از هدفمندی یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت پرداخت نمی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: این عدم پرداخت، باعث شده است که برای وزارت بهداشت انباشت بدهی ایجاد شود به طوری که در حال حاضر در بخش پزشکان و پیراپزشکان شاهد معوقات یک ساله هستیم که این موضوع قطعا تاثیرات منفی خود را در سیستم سلامت کشور ایجاد می کند.

نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی همچنین با شاره به اینکه جلسه ای دیگر در داخل کمیسیون بهداشت با حضور مهندس موهبتی، رئیس سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد و در این جلسه گزارشی از روند اجرای بیمه سلامت ارائه شد، افزود: در خصوص اجرای بند الف تبصره ۱۷ بودجه ۹۶ که اخیرا برای اجرا ابلاغ شده است،نکاتی در چارچوب قانون مطرح شد تا به نوعی به افرادی که از بیمه سلامت ایران استفاده می کنند، کمک شود.

وی افزود: طبق بند الف تبصره ۱۷ بودجه ۹۶ ، افرادی که از بیمه پایه رایگان استفاده می کنند،باید به مراکز درمانی دانشگاهی مراجعه کنند و از مراجعه به بخش های غیر دولتی خودداری کنند و در صورتی که به بخش های غیر دولتی و خصوصی مراجعه کنند، باید سهم بیمه خود را پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: به گفته رئیس سازمان بیمه سلامت ایران ، این طرح به صورت کامل اجرا نشده است و می تواند شامل گروههای دیگر بیمه ای نیز شود اما صرفا به بخش مربوط به بیمه ایرانیان که در آن حدود ۱۰میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند، محدود شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید