کواکبیان:با ادامه فعالیت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مخالفم

    کد خبر :136085

دبیرکل حزب مردمسالاری تاکید دارد با اصل ادامه فعالیت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مخالف است حتی اگر تغییراتی در آن صورت بگیرد.
مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب تهران درباره جلسه رای اعتماد پرسیدیم، معتقد است روحانی باید به رایی که پشت سر او قرار گرفته است توجه کند، البته این را هم می گوید که اگر اصولگرایان به سمت روحانی رفته اند را باید غنیمت شمرد.

همچنان منتقد شورای عالی سیاستگذاری است و تاکید دارد حتی سینه چاکان این شورا هم امروز پی به اشکالات آن برده اند.

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با مصطفی کواکبیان را در ادامه بخوانید؛

*شما در جلسه رای اعتماد به وزرای نیرو و علوم کنایه ای زدید و گفتید که «عزيزان اصولگرا جايشان را به اصلاح طلب ها دادند و از آقاي غلامي خوب دفاع كردند. حالا يا آقاي روحاني خيلي مطلوب اصولگراها شده است يا واقعا اصولگراها اصلاح طلب شده اند.» منظورتان از این کنایه چه بود؟

حقیقتش ماجرا بحث امروز نیست. احساس می‌شود که آقای روحانی با روحانی قبلی مقداری فرق کرده باشد. شاید این احساس صحیحی نباشد، بالاخره من به وزیر علوم تبریک گفتم اما چرا باید بگویند که گزینه بیستم اقای روحانی است. خلاصه عرض من این بود که اتفاقی جالبی افتاده است. (خنده) یا واقعا اصولگراها به خط آصلاح‌طلب‌ها آمدند و حامی صد در صد دولت شدند یا اینکه آقای روحانی تغییر مواضع داده است یا هر دو رخ داده است.

به هر حال وقتی اصولگراها از وزیر اصلاح طلب حمایت کردند و اصلاح‌طلب‌ها انتقاد کردند. یک جای کار جور در نمی‌آید.

*شاید یک نگاه دیگر هم این باشد که اصولگرایان در تلاش برای تعامل با روحانی هستند، حالا یا استراتژی مقطعی آنهاست یا….

من تصور نمی‌کنم که اصولگراها به این اعتقاد داشته باشند که آنها به سمت حسن روحانی آمده اند. در واقع وقتی با اصولگراها صحبت می‌کنیم، معتقدند که آقای روحانی به سمت آنها آمده است. اگر واقعا اصولگراها به سمت روحانی آمده باشند باید غنیمت بشماریم.

*شما فکر می‌کنید این یک تاکتیک موقت است یا برنامه بلند مدتی دارند؟

فکر می‌کنم که آقای روحانی، باید به پایگاه رایش را توجه کند.بالاخره همه اصولگراها در جمنا جمع شدند و به آقای رئیسی رای دادند. کدام اصولگرا بوده است که به آقای روحانی رای بدهد. یک نمونه و یک حزب بگویید؟ در مقابل همه اصلاح‌طلب‌ها یک صدا پشت آقای روحانی آمدند و همه به آقای روحانی رای دادند. این پایگاه رای نباید از دست برود، در غیر اینصورت اعتماد مردم از دست می‌رود و در انتخابات بعدی مردم حاضر نمی‌شوند. نه اینکه در انتخابات بعدی مردم به سمت اصولگراها بروند، اصلا در انتخابات حاضر نخواهند شد.

*حالا که اشاره‌ای به انتخابات آتی شد، گریزی هم به اختلافات بر سر شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داشته باشیم. شما یکی از منتقدان شورای سیاستگذاری هستید، آقای عارف اخیرا گفتند که می‌خواهند این شورا را با اعمال تغییراتی حفظ کنند. نظر شما در این مورد آینده این شورا چیست؟

بسیاری از خود دوستانی که سینه چاک شورای سیاستگذاری بودند، معتقدند که یا احزاب باید نظر بدهند یا اشخاص. در شورای سیاستگذاری تعداد اشخاص از احزاب بیشتر است و احزاب در اقلیت هستند، طبیعتا هیچ‌وقت حرف احزاب پیش نمی‌رود. بنابراین ما با اصل شورای سیاستگذاری مخالفیم نه اینکه باشد و یک سری تغییرات در آن اعمال شود. ما قبلا شورای هماهنگی داشتیم، به همان شورای هماهنگی باید برگردیم.

*اگر همین ساختار باقی بماند، آن وقت تکلیف اصلاح‌طلب‌ها در انتخابات آینده چه می‌شود؟

من فکر می‌کنم دوستان دارند به این نتیجه می‌رسند که به شورای هماهنگی بازگردند.

*اگر نپذیرفتند؟

ما در هر حال در مجموعه شورای هماهنگی هستیم و در آن چارچوب تصمیم میگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید