قطع ۴۷۹ اصله درخت در منطقه ۵ پایتخت

    کد خبر :136001

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر تخلف صورت گرفته در خصوص ساخت و ساز در یک زمین ۴۷ هزار متری در منطقه ۵ گفت: متاسفانه در سال ۹۲، شاهد قطع ۴۷۹ اصله درخت در این زمین بودیم که تخلف شهردار منطقه نیز محرز بود.

به گزارش صداوسیما، در جریان هجدهمین جلسه شورای شهر تهران بررسی پلاک ثبتی 315.2 کمیسیون ماده 7 آیین‌نامه اجرایی ماده یک قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها توسط کمیسیون شهرسازی و معماری در دستور کار قرار گرفت.
محمد سالاری با اشاره به تخلف صورت گرفته در زمینی بالغ بر 47 هزار متر مربع در منطقه 5 و در سال 92 افزود: متاسفانه مجوزی که برای ساخت واحدهای مسکونی در این محدوده داده شده است، بدون استعلام از بخش فضای سبز صورت گرفته است.

 

وی گفت: یکی از برنامه‌های شورای پنجم این است که از این پس موضوع پرونده باغات که در آنها ساخت و ساز انجام شده را در جلسات علنی مطرح و در نهایت تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: فرایند تشخیص باغات اینگونه است که املاک و اراضی که مساحت آنها 500 و بالای 500 متر باشد، در فرایند صدور پروانه باید از فضای سبز منطقه استعلام بگیرند، ضمن اینکه اراضی که مساحت آنها از 2 هزار و 2 هزار متر بالاتر باشد باید از طریق کمیسیون ماده 7 که در مناطق 22 مستقر هستند و شهرداری منطقه و نماینده بوستان شهر تهران و همچنین کارشناس شورای شهر تهران در آن عضویت دارند باید مجوز لازم را دریافت کنند.

 

سالاری ادامه داد: برهمین اساس برای صدور پروانه در زمین‌های 2 هزار متری به بالا باید مجوز لازم از طریق کمیسیون ماده 7 مستقر در بوستان‌های شهر تهران دریافت شود.
وی گفت: اگر کسی نیز نسبت به آرای صادره از طریق این کمیسیون اعتراض داشته باشد پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع و در نهایت برای تاییدیه نهایی به کمیسیون تجدیدنظر که اعضای آن کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هستند ارجاع داده می‌شود.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: قطعا باید تک‌تک آرایی که در کمیسیون ماده 7 به تایید می‌رسد در شورای شهر بررسی و در نهایت اعضا نظر خود را اعلام کنند.
سالاری با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی در زمین 47 هزار متری در منطقه 5 ادامه داد: واحدهایی که در این زمین احداث شده مربوط به کارکنان و پرسنل شهرداری در بخش موتوری است که متاسفانه شهردار منطقه در سال 92 تخلفی را در این بخش انجام داده است.

 

وی گفت: پهنه این زمین R131 بوده به طوری که در آن زمان (1392) بدون استعلام از فضای سبز پروانه ساخت در این زمین اخذ شده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: البته در ابتدا کمیسیون ماده 7 رای به آن نداده است.
وی گفت: براساس گزارش دریافت شده 479 اصله درخت در همان مقطع قطع و در نهایت ساخت و ساز در آن زمین انجام می‌پذیرد که کمیسیون ماده 7 براساس تخلفات صورت گرفته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان مالکان را در این زمین جریمه کرده است.

 

سالاری افزود: این زمین متعلق به شرکت تعاونی مسکن شهرداری بوده و 1674 واحد مسکونی در آنجا ساخته شده است و هم‌اکنون نیز مالکان برای اخذ پایان کار اقدام به پیگیری موضوع و پرداخت جریمه کرده‌اند.
در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص جرائم، تخلفات در خصوص ساخت و ساز در بحث باغات مطرح کردند و با وجود اینکه تعدادی از اعضا مخالف پرداخت جریمه از سوی مالکان جهت اخذ پایان کار بودند اما در نهایت اعضا شورای شهر تهران موافقت خود را با پرداخت جریمه از سوی مالکان برای اخذ پایان کار اعلام کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید