رای روحانی در مناطق حاشیه شهری و روستایی بیشتر از سال ۹۲ است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۷:۵۱
    کد خبر :13566

نائب رییس ستاد حامیان مردمی دولت با بیان اینکه رای روحانی در مناطق حاشیه شهری و روستایی بیشتر از سال ۹۲ است، گفت: تمرکز ما مناطق روستایی و حاشیه‌ روستاها است. چراکه هدف حملات علیه دولت و مخالفان نیز تخریب دولت در این مناطق است و به همین خاطر تمرکزمان در مناطق حاشیه شهری و روستاها است تا تخریب‌ها را خنثی کنیم.

داریوش قنبری در کنفرانس خبری خود که عصر امروز در ستاد انتخاباتی حسن روحانی برگزار شد، گفت: فکر می‌کنم  اگر بخواهیم فلسفه وجودی ستاد حامیان مردمی دولت (حمد) را توضیح بدهم، باید بگویم فلسفه این مجموعه تبیین اقدامات دولت برای عامه مردم به زبان عامیانه است. احساس کردیم که دولت در حوزه رسانه‌ای مظلوم واقع شده است.

صداوسیما دولت را تخریب می‌کند

او با اشاره به رویکرد صداوسیما علیه دولت بیان کرد: در صداوسیما بعضا شاهد انتقادات گسترده علیه دولت بوده‌ایم و حتی اقداماتی در صداوسیما انجام می‌شود که نه تنها در راستای نقد دولت نیست بلکه تخریب دولت است. با توجه به این خلا در تببین اقدامات دولت سعی کردیم تشکیلاتی خودجوش را ساماندهی کنیم تا اطلاع‌رسانی‌ای از اقدامات دولت داشته باشیم.

تلاش کرده‌ایم به کمک ستادهای روحانی بیاییم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه هدف ما رفتن به بطن جامعه و مردم است و اجازه ندهیم اقدامات تخریب‌گرایانه علیه دولت به نتیجه برسد، یادآور شد: حرکت ما کاملا خودجوش بوده است. هیج مقام دولتی در مجموعه ما و تشکیل آن حضور ندارد و کارمان هم مدنی است. با شکل‌گیری فضای انتخاباتی سعی کردیم به کمک ستادهای آقای روحانی بیاییم و برای آنکه از موازی‌کاری پرهیز شود، سعی کردیم با ستاد آقای روحانی همراه باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم در آن قسمت‌هایی که ستاد خوب عمل نکرده یا مخاطبی جذب نکرده، فعالیت کنیم.

هدف حملات، تخریب دولت در روستاها است

قنبری با بیان اینکه مجموعه «حمد» حتی در روستاها فعال است، عنوان کرد: تمرکز ما مناطق روستایی و حاشیه‌ روستاها است. فکر می کنیم هدف حملات علیه دولت و مخالفان نیز تخریب دولت در این مناطق است و به همین خاطر تمرکزمان در مناطق حاشیه شهری و روستاها است تا تخریب‌ها را خنثی کنیم.

او افزود: سعی کردیم در آن مناطقی که ستاد اصلی حضور داشته، ورود نکنیم. حضورمان تکمیلی بوده است. این واقعیت را هم مدنظر داشته‌ایم که بخش‌هایی از جامعه تعلقات جناحی ندارند و نه اصلاح‌طلب هستند و نه اصولگرا. مخاطبان حمد نیز این افراد است که سیاسی و جناحی فکر نمی‌کنند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای آقای روحانی ستاد تشکیل داده‌اند بنابراین سعی کردیم به سمت نیروهای غیرسیاسی پیش برویم.

این نماینده ادوار مجلس درخصوص عملکرد ستاد حامیان مردمی روحانی در فضای مجازی نیز گفت: حدود ۱۷۴ مدیریت فضای مجازی داریم که هر کدام چندین کانال را مدیریت می‌کنند. آنها فعال هستند. درون روستاها نیز در فضای مجازی فعالیت‌هایی با نام حمد فعالیت می‌کنند. واحد تامین محتوا هم داریم که محتوا را به آنها می‌رسانیم. سعی کرده‌ایم خلا اطلاع‌رسانی از طریق این شبکه‌ها پوشش بدهیم.

قنبری ادامه داد: ما برنامه‌هایی همچون اعزام سخنرانی را در دست داشته‌ایم. سخنران‌مان در استان‌ها سخنرانی‌ کرده‌اند. ستادهای حمد در کف جامعه نیز حضور دارند. سعی کرده‌ایم چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی فعالیت کنیم و از همه تکنیک‌های انتخاباتی فعالیت داشته‌ باشیم.

رای روحانی در مناطق حاشیه شهری و روستایی بیشتر از سال ۹۲ است

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه فکر می‌کنید رای رییس دولت یازدهم در مناطقه روستایی و حاشیه شهری چگونه باشد؟ اظهار داشت: قطعا آقای روحانی رای بیشتری را نسبت به سال ۹۲ از این مناطق خواهند داشت.

۹ هزار روستا در دولت یازدهم گازرسانی شدند

قائم مقام ستاد حامیان مردمی روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم اقدامات خوبی در مناطق روستایی انجام داده است، تصریح کرد: ۹ هزار روستا در این دولت گازرسانی شده است. از ابتدای گازرسانی در کشور فقط ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بودند ولی در این دولت به تنهایی ۹ هزار روستا را گازرسانی کرده است.

هدفمندی واقعی یارانه در دولت یازدهم اجرا شد

قنبری اضافه کرد: در حاشیه شهرها و روستاها شاهد هستیم افرادی با وضعیت اقتصادی خوبی حضور دارند. دولت روحانی یارانه‌ها را برای این افراد و دهک‌های پایین جامعه سه برابر کرده است و هدفمندی واقعی یارانه‌ها واقعا اینک در حال اجراست.

روحانی مجبور به اجرای برنامه دولت قبل بود

او با بیان اینکه می‌دانیم دولت روحانی زمانی شکل گرفت که برنامه ۵ ساله پنجم تدوین شده بود، خاطرنشان کرد: آقای روحانی و دولت ایشان مجبور به اجرای برنامه‌ای بودند که دولت قبل آن را تنظیم کرده بود. برنامه ششم توسعه از امسال اجرا می‌شود و در آن، توجه خوبی به مناطق روستایی و حاشیه شهری شده است. یکی از این توجه‌ها، بهبود وضعیت اقتصادی آنها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: دولت روحانی هدفمندی یارانه را تعریف کرد که چه اقشاری واقعا نیاز دارند. به اقشار نیازمند یارانه سه برابر پرداخت می‌شود در حالی که قبلا به همه افراد یارانه پرداخت می‌شد.

بیشترین منفعت بیمه سلامت برای روستاییان بوده است

قنبری اجرای بیمه همگانی سلامت را از اقدامات مثبت دولت روحانی برای مناطق روستاها و مناطق حاشیه شهری برشمرد و ابراز داشت: در کشورهای توسعه یافته همین اقدام، کار مهمی محسوب می‌شود. در امریکا، اوباما در انتهای دولتش تنها میراثی که به جای گذاشته بود و بر آن مانور می‌داد، بحث اوباماکر یا همان بیمه همگانی بود. این مسئله در این دولت انجام شده است و بیشترین منفعتش برای مردم حاشیه‌ شهری و روستاها بوده است.

او یادآور شد: من نماینده بودم و می‌دیدم بسیاری از روستاییان و مردم ساکن در حاشیه شهرها توان پرداخت هزینه درمان را نداشتند ولی در سایه این طرح، می‌بینیم که روستاییان و مناطق حاشیه شهری کمترین هزینه درمان را پرداخت می‌کنند و تمام خدمات را به شکل کامل دریافت می‌کنند.

قائم ستاد حامیان مردمی روحانی با اشاره به دیگر اقدامات دولت در حوزه روستایی بیان کرد: آقای روحانی به شبکه‌ راه‌های روستایی توجه شده است. شبکه‌های توزیع آب اصلاح شده است. همچنین آقای روحانی قیمت محصولات کشاورزی را افزایش داده است. بیش از سه برابر پول به کشاورزان پرداخته شده است. قیمت هر کیلو گندمی که از کشاورزان خریداری می‌کنیم حدود دو برابر از قیمتی است که در قیمت جهانی می‌توانیم خریداری کنیم.

قدرت خرید روستاییان و حاشیه شهرها بیشتر شده است

قنبری با بیان اینکه روحانی بدون شعار و شعارزدگی بیشترین خدمات را به روستاییان انجام داده است، عنوان کرد: مهمترین اقدام دولت روحانی برای مردم محروم، کاهش آهگ تورم است. وضعیت اقتصادی روستاییان و مردم ساکن در حاشیه شهرها بهتر شده است. تورم در جامعه وجود دارد ولی این تورم از ۴۰ درصد به ۹ درصد رسیده است. این کاهش تورم موجب شده است قدرت خرید مردم حاشیه شهری و روستایی و کارگران و کشاورزان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

انضباط اقتصادی در دولت یازدهم حاکم شده است

او با بیان اینکه انضباط اقتصادی در این دولت حاکم شده است، گفت: ما دیگر شاهد بی‌ثباتی در بازار نیستیم. از سال ۸۹ تا ۹۱ قیمت دلار از ۸۰۰ تومان به ۴ هزار تومان رسید و ارزش پول ملی مان ۴۰۰ درصد کاهش یافت که این مسئله به معنای کاهش قدرت خرید مردم است اما در این دولت شاهد نوسانات ارزی به سیاق گذشته نیست. هنر دولت این است که نرخ دلار افزایش نیافته و ثابت مانده است.

آثار جنگ اقتصادی از هشت سال جنگ هم بدتر بود

این نماینده ادوار مجلس افزود: مردم باید شرایط چهار سال قبل را با اکنون مقایسه کنند. شرایط کنونی در زمانی به دست آمده است که ایران در سال‌های قبل، تحریم بود و یک جنگ اقتصادی که در نتیجه ندانم‌کاری دولت گذشته بر ایران تحمیل شده بود و شش قطعنامه به ملت ایران تحمیل شده بود، قرار داشت. نتیجه آن جنگ اقتصادی از هشت سال جنگ تحمیلی هم آثارش بدتر بوده است.

نسل دهه شصت به خاطر تحریم‌ها فدا شد

قنبری با بیان اینکه یک نسل از جامعه ما به خاطر این تحریم‌ها فدا شد، اظهار داشت: کسانی که تحریم‌ها را کاغذپاره می‌دانند، کجا هستند که سوالات دهه شصتی‌ها پاسخ دهند؟ روحانی با کلیدش قفل را از اقتصاد آزاد کرد. اقتصاد ما گروگان سیاست خارحی و تحریم‌ها بود. این قفل‌ هم با آسانی باز نشد و سه سال طول کشید. در این شرایط آقای روحانی تنها یک سال فرصت داشته است چون هیچ کشوری در تحریم رشد افتصادی نداشته است.

راه حل مشکلات کشور تداوم همین رشد کنونی است

او اضافه کرد: در عرض این یکسال، این همه تحول ایجاد شده و رشد اقتصادی به بیش از ۸ درصد است در حالی که رشد اقتصادی ما منفی شش و هشت دهم درصد بوده است. راه حل مشکلات کشور تداوم همین رشد اقتصادی است.

می‌خواهند از نردبان فقر به قدرت برسند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کسانی که کیلویی از رشد و ایجاد اشتغال حرف می‌زنند بیایند بگویند برنامه‌شان چیست؟ تصریح کرد: اگر وضعیت دولت قبل ادامه می‌یافت به وضعیت ونزوئلا گرفتار شده بودیم. دادن پول به مردم فقط ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد. کسانی که از پول دادن حرف می‌زنند نمی‌دانند که مشکلات کشور با تولید و رشد اقتصادی حل می‌شود. در ضمن، آنها این پول را از کجا می‌خواهند بدهد؟ کسانی که از پول دادن حرف می‌زنند می‌خواهند از نردبان فقر به قدرت برسند.

برخی در شعار دادن با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند

قنبری با بیان اینکه کسانی که از شغل حرف می‌زنند و در ایجاد شغل و شعار دادن مسابقه گذاشته‌اند، برنامه‌ای ندارند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ این افراد هم خنده‌دار است که می‌توان به اشاره آنها درخصوص ایجاد شغل با ساخت پالایشگاه پتروشیمی اشاره کرد. دراین دولت ۹ میلیون تن به تولید پتروشیمی کشور افزوده شد. اکر هر یک میلیون محصول پتروشیمی، ۶۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند باید در این دولت باید ۵ میلیون و چهارصد هزار نفر بر سرکار رفته باشند. با خالی‌بندی و خیالبافی کشور به سمت توسعه نمی‌رود.

او در پایان پیش‌بینی کرد که حسن روحانی با ۵۷ تا شصت درصد آرا در همان مرحله اول پیروز انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

عیسی قبادی نیز در این نشست گفت:‌ مجموعه حمد (حامیان مردمی دولت) پس از سال ۹۲ و پیروزی آقای روحانی در راستای حمایت از آقای روحانی بوده است.

او با بیان اینکه مجموعه دو رویکرد اطلاع‌رسانی و ساماندهی نیروهای حامی دولت را دستورکار خود قرار داده است، اظهار داشت: در هر دو رویکرد اقداماتی از سال گذشته انجام شد. ۱۷۴ مجموعه در فضای مجازی در سراسر کشور تشکیل شده است. در راستای ساماندهی نیروهای حامی دولت هم شوراهایی در سراسر استان‌ها تشکیل شده و درصدد هستیم این شوراها را به بخش‌های کم‌جمعیت هم تسری بدهیم.

رئیس مجموعه حمد با بیان اینکه این مجموعه، یک تشکل کاملا مردمی است، تصریح کرد: ما درصدد کمک کردن به مجموعه‌های مدنی هستیم. هرگاه مردم فعال بودند دولت موفقتر بوده است و حضور مردم می‌تواند به توسعه کشور کمک کند. بنابراین حمد یک جریانی مبتنی بر خواست مردم و اراده جمعی است و به دنبال آن است که مردم در حاکمیت نقش‌آفرینی کند.

قبادی با بیان اینکه در استان‌ها هم در فضای حقیقی و هم در فضای اقداماتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در امور روستاها تاکید ویژه‌ای داریم. سعی می کنیم نقش مردم روستا در مشارکت‌های احتماعی پررنگتر شوند و توانمندسازی مردم در حاشیه‌های شهرها در دستورکار قرار داده‌ایم و سعی می‌کنیم نقش واسط را در این مکان‌ها ایفا کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید