نجاری: در دادگاه بدوی نتوانستم از خودم دفاع کنم، بعد از ۵ سال رأی قطعی برائت من صادر شد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۵۵
    کد خبر :135658

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان در خصوص رأی نهایی دادگاه به دنبال اتهام جعل امضاء توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش فارس، امید نجاری مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان در نشست خبری امروز از حکم نهایی دادگاه و تبرئه‌اش بعد از ۵ سال خبرداد.

وی در اینباره اظهارداشت: ایمیلی به فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان ارسال شد مبنی بر اینکه کریم صفایی رئیس وقت در این نامه اعلام کرده دوره ۴ ساله من به پایان رسیده است، من به عنوان رئیس غرب آسیا و نایب رئیس آسیا همچنان با شما همکاری دارم.

وی افزود: این نامه اسفندماه سال ۹۰ به فدراسیون جهانی ارسال شد اما ۴-۵ ماه بعد از این نامه مسائلی به وجود آمد که تعلیق فدراسیون را به همراه داشت. من به بازپرسی فراخوانده شدم بعد از ۴ سال دادگاه تشکیل شد مبنی بر اینکه نامه ارسالی به فدراسیون جهانی جعلی است. به دنبال این اتفاقات اسم من در خبرگزاری‌ها مطرح شد، دوستانم در خارج از کشور با من تماس گرفتند و نگران بودند، در خانواده هم مشکلات زیادی داشتم.

نجاری در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به رأی دادگاه بدوی خاطرنشان کرد: بهمن‌ماه سال گذشته دادگاه بدوی تشکیل شد که در آن زمان من به آمریکا سفر کرده بودم بنابراین در دیدگاه حضور نداشتم و نتوانستم از خودم دفاع کنم. رأی صادر شد و من به یک سال حبس محکوم شدم. رسانه‌ها اعلام کردند حکم قطعی است در حالیکه بدوی بود به همین دلیل درخواست تجدید نظر دادم و خوشبختانه قاضی پرونده به مسائل جرائم اینترنتی آشنا بود که با بررسی دقیق بعد از ۵ سال رأی برائت مرا صادر کرد. در این مدت با سند آزاد بودم.

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان با اشاره به اینکه ۵ نفر به ایمیل فدراسیون دسترسی داشتند تصریح کرد: نامه ارسالی مشکلی نداشت چون کریم صفایی خودش مصاحبه کرده و گفته بود دوره ۴ ساله من تمام شده است اما ۵ نفر به ایمیل فدراسیون دسترسی داشتند و ما شک داشتیم که چه کسانی این ایمیل را ارسال کرده‌اند.

نجاری در پاسخ به این سوال که آیا در نظر دارید پرونده را بررسی کرده تا بفهمید چه کسی این ایمیل را به فدراسیون جهانی ارسال کرده؟ گفت: من دیگر به این موضوع کاری ندارم و فدراسیون می‌داند که چه کاری باید انجام دهد.

به گزارش فارس، محمدرضا حاجی انزهایی مسئول کمیته بین‌الملل فدراسیون تیراندازی با کمان که به جریمه ۲ میلیون تومانی محکوم شده بود درباره برائتش گفت: بعد از رفتن صفایی از فدراسیون پلیس فتا لب‌تاپ‌ها و کامپیوترها را چک کرد، مهرماه سال ۹۱ بازرسی ما را خواست و گفت نامه ارسالی به فدراسیون جهانی را ما فرستاده‌ایم، در آن زمان علاوه بر من، کریم صفایی، امید نجاری، نصیرنژاد و پورانیان به ایمیل دسترسی داشتند حالا اینکه چه کسی این ایمیل را فرستاده نمی‌دانم.

وی افزود: به عنوان مسئول کمیته بین‌الملل به من گفتند شریک جرم هستم و به جریمه نقدی محکوم شدم و در نهایت اینکه حکم دادگاه رأی به برائت من و نجاری داد.

به گزارش فارس، هنوز مشخص نیست چه کسی نامه استعفای کریم صفایی را به فدراسیون جهانی ارسال کرده است

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید