راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی مجاز نیست

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۷:۳۶
    کد خبر :13554

تهدید روستاییان توسط دهیاران کذب محض است

سخنگوی وزارت کشور گفت: راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا قطعا مجاز نیست.

سلمان سامانی در گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: درج آگهی نامزدهای انتخابات در روزها مجاز نیست. مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراها چاپ مطالب علیه نامزدهای انتخابات ممنوع است. اگر فردی مرتکب چنین خلافی شود قانون برای او مجازات تعیین کرده است. همچنین ماده 72 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بیان می‌کند کلیه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی حق ندارند علیه نامزدها مطلبی درج کنند.

وی درباره این شایعه که دهیاران به روستاییان گفته‌اند که اگر به رئیس‌جمهور رای ندهند بودجه روستاهای آنها قطع خواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم که عده‌ای خاصی این مطالب را در رسانه‌ها پمپاژ می‌کنند. بیان این مطالب سم مهلکی برای مشارکت مردم در انتخابات است. این مطالب کذب محض بوده و اتهامات بی‌اساس و بی‌اخلاقی است. ما اعلام کرده‌ایم کسانی که این ادعاها را مطرح می‌کنند حتما مدارک خود را به ما بدهند ما هم پیگیری قضایی می‌کنیم تا فضای امن و سالمی که برای انتخابات ایجاد شده ادامه یابد.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: مردم هرگونه تخلف انتخاباتی از سوی هر فرد یا نهادهای دخیل در انتخابات یا نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند به ستاد انتخابات کشور و هیات‌های بازرسی گزارش کنند و ما هم تخلفات را به مقام قضایی اطلاع می‌دهیم.

سامانی در پایان با اشاره به اینکه امنیت کشور یکی از مهمترین سرمایه‌های ماست و انتخابات باید تقویت‌کننده امنیت ملی کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: در شورای امنیت کشور پیش‌بینی لازم برای تمامی مواردی که مخل امنیت کشور است، دیده شده است. دستورالعمل ستاد انتخابات کشور هم در اختیار تمامی نامزدها قرار گرفته و فعالیت نامزدها رصد می‌شود که این دستورالعمل‌ها اجرایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید