بخشنامه بیمه سلامت منطبق با برنامه ششم و قانون بودجه است

    کد خبر :135374

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بخشنامه سازمان بیمه سلامت را منطبق با برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کشور دانست.
حیدرعلی عابدی ، با اشاره به شیوه نامه جدید بیمه سلامت مبنی بر استفاده بیمه‌ شدگان صندوق بیمه رایگان همگانی از خدمات بخش دانشگاهی و دولتی گفت: این بخشنامه بر اساس تبصره ۱۷ قانون بودجه ۹۶ بوده و در برنامه ششم و برنامه پنجم توسعه نیز به آن اشاره شده است که اگر کسی خواست از خدمات بیمه استفاده کند، باید در قالب سیستم ارجاع به پزشک مراجعه کند و بنابراین این مصوبه در چارچوب قانونی صورت گرفته است.

وی توضیح داد: آنچه که پیش از این و خارج از سیستم ارجاع پرداخت می شد، با مصوبات مجلس همخوانی نداشت و به همین علت هم اکنون با معضل عظیمی در تامین بودجه طرح تحول سلامت مواجه هستیم.

به گزارش مهر،عابدی با بیان اینکه استفاده از خدمات بیمه ای مستلزم اجرای سیستم ارجاع است، اظهار کرد: به طور مثال اگر کارمندی که ۲۰ سال حق بیمه پرداخت کرده، با کسی که امروز به دلیل این که تحت پوشش بیمه رایگان است، همان دفترچه را بگیرد و همان خدمات را دریافت کند، در صورت نامحدود بودن منابع ، کاردرستی است، اما منابعی که اکنون دراختیار داریم، محدود است.

وی با تاکید بر این که وزارت بهداشت مکلف است نیازهای مردم را پوشش دهد، ادامه داد: این نیاز هم اکنون در چهارچوب سیستم های دولتی مرتفع می شود، اما درعین حال باید سیستم دولتی را در بخصوص بخش پرستاری تقویت کرد که با پدیده اضافه کاری اجباری مواجه نباشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه نیروی انسانی و منابع مورد نیازطرح تحول سلامت باید تامین و تقویت شود و خدمات نیز در قالب بخش دولتی بیمه سلامت ایرانیان باید ارائه گردد، اظهار کرد: خوشبختانه هیات دولت این نکته را نیز در نظر داشته است که اگر خدمت ارائه شده به مردم دارو بود، در بخش غیر دولتی نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

عابدی تصریح کرد: اگر این مصوبه اجرایی نمی شد، می پرسیدند که چرا این کار انجام نشده و بنابراین اقدام صورت گرفته قانونی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید