دستور رئیس‌جمهور به بانک‌ها برای فروش اموال

    کد خبر :135350

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها دستور رئیس‌جمهور است، از الزام نظام بانکی برای برنامه‌ریزی در این زمینه خبر داد.

مسعود کرباسیان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، در مورد فروش اموال بانک‌ها گفت: به بانک‌ها ابلاغ کرده‌ایم که دارایی‌هایشان را بفروشند و این اقدام قانونی و دستور رئیس‌جمهوری است.

وی افزود: یکی از اولویت‌هایی که ضمیمه حکم وزیر اقتصاد از طرف رئیس‌جمهور ابلاغ شده، اصلاح نظام بانکی و حرکت بانک‌ها از بنگاهداری به سمت کار بانکی بوده که این دستور رئیس‌جمهوری به بانک‌ها ابلاغ شده و حتما پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.

کرباسیان ادامه داد: این اقدام شرط ضمن عقد حکم مدیران عامل بانک‌ها است و باید آن را انجام دهند و تغییراتی که در آینده در سطح مدیران عامل بانک‌ها انجام خواهد شد نیز تاثیری در این اقدام ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نگرانی‌هایی دارند که اگر این کار یکباره انجام شود، قیمت‌ها در بازار پایین آید؛ بنابراین از آنها زمان‌بندی خواسته‌ایم.

کرباسیان در مورد مسائل بانکی بیش آمده برای دانشجویان در چین نیز گفت: این اقدام امری نامعقول است چرا که خوشبختانه دولت تمام مواردی که مربوط به FATF بود را با در نظر گرفتن مصالح ملی کشور و هماهنگی با سایر قوا دنبال می‌کند.

وی با تاکید اینکه FATF نباید بهانه‌ای برای دیگر کشورها باشد تا مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند، تصریح کرد: وزارت خارجه به جد در حال پیگیری این موضوع است.

کرباسیان افزود: مسائل بانکی که چند ماه پیش در چین در مورد تجار رخ داده بود حل شده و در مورد دانشجویان نیز در حال پیگیری هستیم و وزارت خارجه نیز فعال است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد برگزاری مجامع بانک‌ها نیز گفت: متاسفانه به لحاظ سیستم های حسابرسی و IFRS تاخیراتی ایجاد شد و با تعاملی که با بانک مرکزی و سازمان حسابرسی انجام دادیم حساب‌ها تنظیم شده و از هفته آینده مجامع بانک‌ها برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید