قوانین و مقررات استاندارد در کشور باید به روز یا اصلاح شود

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۲۸
    کد خبر :13505

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و همنچنین ضرورت تقویت تولید و اشتغال باید بسیاری از قوانین و مقررات استاندارد در کشور به روز و یا اصلاح شود.نیره پیروزبخت روز چهارشنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین افزود: البته تاکنون برخی از مقررات و ضوابطی را که اصلاح یا تغییر آنها در اختیار سازمان ملی استاندارد بوده در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی به روزرسانی کرده ایم اما در این حوزه به حمایت های مجلس نیز نیازمند هستیم.
پیروزبخت اظهار کرد: در راستای تسهیل فعالیت های تولیدکنندگان، ارائه مجوزهای خود را سرعت بخشیده ایم و به عنوان نمونه ارائه مجوزها و گواهینامه های مربوط به استاندارد برای تولیدات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نظیر موتورسیکلت های برقی در اسرع وقت و در کم ترین زمان انجام شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه به طور مستمر کنترل و نظارت از واحدهای تولیدی را برای تولید منطبق با استاندارد در دستور کار داریم، اظهار کرد: تلاش داریم تا وقتی کالایی با دریافت مجوز استاندارد تائید شد و از نظارت های ما عبور کرد دیگر در گمرک و مرزهای کشور متوقف نشود و در کار صادرات این دسته از کالاها مشکل و تاخیر وجود نداشته باشد.
وی در ادامه از آمادگی سازمان ملی استاندارد برای راه اندازی پژوهشگاه تخصصی استاندارد کشور در قزوین خبر داد و گفت: برای راه اندازی و تجهیز این پژوهشگاه که به یک مرکز آزمایشی مهم و مرجع تبدیل خواهد شد، آمادگی داریم.
پیروزبخت در پایان با بیان اینکه در 10 استان کشور ساختمان های نیمه تمام ادارات کل استاندارد وجود دارند که تلاش داریم تا با تزریق اعتبارات ملی آنها را به مرحله تکمیل برسانیم،افزود: در همین رابطه به زودی شاهد تکمیل و راه اندازی ساختمان جدید اداره کل استاندارد هستیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد به منظور بازدید از چند واحد تولیدی و در جریان قرار گرفتن وضعیت پوشش استاندارد بر روی محصولات تولیدی قزوین امروز چهارشنبه به استان سفر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید