رونمایی از تندیس شهید حججی

    کد خبر :134945

تندیس شهید حججی با حضور علی‌اصغر یوزباشی هنرمند مجسمه‌ساز و طراح این تندیس مسعود شجاعی طباطبایی روز دوشنبه ۸ آبان‌ماه در حوزه هنری رونمایی شد.

یوزباشی مجسمه‌ساز در خصوص این طراحی گفت: برای ساخت این تندیس از عکس‌های منتشر شده این شهید در فضای مجازی اسنفاده کردم. در این تندیس از عکسی که چفیه‌ای دور گردن و لبخندی بر لبان شهید است، استفاده شد.

وی ادامه داد: ساخت تندیس شهید حججی نیز از دل برآمد و بر اساس اعتقادات و تفکری که داشتم آن را ساختم.

شجاعی طباطبایی در خصوص این رونمایی گفت: صفر تا صد این طراحی را آقای یوزباشی انجام دادند. البته ما پیشنهاد دهنده بودیم. در این فرم حجمی تجسمی از فرهنگ مقاومت مشاهده می شود.

وی ادامه داد: تجسمی که لبخند بر روی لب دارد و حسی از صلابت و رشادت از شهید بلند مرتبه را می‌بینید.

وی درباره برپایی نگارخانه عنوان کرد: هشت هفته است نگارخانه را افتتاح کرده‌ایم که پنج هفته آن را به پنج اثر تجسمی متفاوت از شهید حججی اختصاص داده ایم.

طباطبایی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم حوزه هنری بتواند دین خود را به شهدا ادا کند. ما باید در جریان سازی فرهنگ مقاومت استمرار داشته باشیم و استمرار این فرهنگ در شرایطی که شیطان بزرگ آمریکا در تلاش است شرایط را برای ما سخت کند بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: هنرمندان می‌توانند با تلاش خود فرهنگ مقاومت را احیا کنند و ما دنبال این مسئله هستیم که مقاومت پرصلابت دیده شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: قرار است با هماهنگی با خانواده و مسئولان مربوطه تندیس شهید حججی در شهر نجف‌آباد رونمایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید