چرا تل‌آویو دنبال بزرگ‌جلوه دادن توانایی‌هایی «القسام» است؟

    کد خبر :134924

کارشناسان معتقدند رژیم صهیونیستی با گزارش‌های متوالی درباره توانایی‌های شاخه نظامی حماس چندین هدف را دنبال می‌کند که از جمله آنها «جنگ علیه غزه» در زمان مورد نیاز به تشخیص این رژیم است.

رسانه‌های اسرائیلی طی روزهای اخیر اظهاراتی از فرماندهان نظامی این رژیم درباره سلاح‌های پیشرفته گردا‌ن‌های القسام شاخه نظامی حماس منتشر کردند و تحلیل‌های بسیاری در این خصوص ارائه دادند.

وبگاه «الرساله» در گزارشی به این موضوع پرداخت و گفت رژیم اشغالگر از خلال بزرگ‌جلوه‌دادن توانایی‌های مقاومت به دنبال آن است که بگوید یک قدرت بزرگ نظامی ، امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند و نمی‌توان با آن تعامل داشت جز زمانی که خلع سلاح شود.

در ادامه این گزارش آمده است رژیم صهیونیستی هم‌چنین سعی می‌کند این تفکر را در جامعه بین‌المللی ایجاد کند که با سازمان‌های تروریستی دارای توانایی‌های نظامی بالا مقابله می‌کند تا بدین وسیله توجیهاتی برای جنگ علیه نوار غزه در هر زمانی که خواست، داشته باشد.

«اکرم عطاءالله» متخصص امور اسرائیلی در این خصوص گفت: رژیم اشغالگر اسرائیلی تلاش می‌کند از خلال بزرگ کردن توانایی‌های القسام در نوار غزه همزمان با بر عهده گرفته امور نوار غزه توسط دولت توافق ملی، این پیام را به طرف‌های محلی و منطقه‌ای بفرستد که در این آشتی تجدیدنظر کنند.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر همچنین تلاش می‌کند در زمانی که روابط (حماس) با ایران بهبود یافته به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بگوید با میدانی از مین و زرادخانه‌ موشک در نوار غزه روبروست تا وی را از آشتی منصرف کند و غزه همچنان در انزوا بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید