از «تقابل و تسویه حساب سیاسی» تا «اختلافات درون تیم رسانه‌ای دولت»!

    کد خبر :134768

علاوه بر اختلافات مالی که درباره عدم حضور برخی رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات به گوش می رسد، به نظر می آید، بحث جدی هم برای القاء پایان ائتلاف دولت و اصلاح طلبان مطرح است. شاید اصولگرایان هم برای خراب کردن این بازی اصلاح طلبان و دولت برخی رسانه های شان را از حضور در نمایشگاه مطبوعات منع کرده و برخی چهره های این جریان هم حضور در نمایشگاه را تحریم کرده اند.

بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات در حالی کار خود را از پنجم آبان ماه آغاز کرده و 12 آبان به کار خود خاتمه می دهد که نزدیک به هزار رسانه در قالب 600 غرفه در آن حضور پیدا کرده اند و از جزئیات کار خود مخاطبان را مطلع خواهند کرد؛ این در حالی است که غیبت چند رسانه اصلاح طلب و اصولگرا در نمایشگاه امسال چندین تحلیل را در خصوص چرایی غیبت آنها ایجاد کرده است.

به گزارش تابناک، در نمایشگاه امسال رسانه های اصلاح طلبی نظیر روزنامه های شرق، اعتماد، آفتاب یزد، آرمان و … ترجیح داده اند که حضور نداشته باشند و از طرفی هم رسانه های اصولگرایی نظیر خبرگزاری های فارس، تسنیم، میزان و روزنامه حمایت از حضور در نمایشگاه امسال خودداری کرده اند. عدم حضور همزمان برخی رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا در نمایشگاه مطبوعات سئوالاتی را در اذهان مخاطبان و حتی رسانه ها ایجاد کرده است.

این در حالی است که روزنامه های اقتصادی نظیر دنیای اقتصاد، جهان صنعت، و … هم به نمایشگاه مطبوعات نیامده اند. بسیاری از مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات و حتی برخی خبرنگاران و روزنامه نگاران به دنبال دلایل عدم حضور برخی رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا در نمایشگاه مطبوعات هستند و در این باره سوال می کنند.

اختلاف نظر بین مسئولان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی رسانه ها مدیران آنها یکی از دلایل عدم حضور این رسانه ها عنوان شده است که این موضوع نمی تواند خیلی محل اعتنا باشد؛ چراکه مسئولان قریب به اتفاق رسانه هایی که از حضور در نمایشگاه سرباز زده اند، در سال های قبل هم که همین مسئولان فعلی معاونت مطبوعاتی برگزار کننده نمایشگاه بودند، ترجیح دادند که در نمایشگاه مطبوعات حضور داشته باشند.

اتفاقا طی چند سال اخیر همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات، خبرهایی در خصوص عدم حضور احتمالی برخی از این رسانه ها در نمایشگاه مطرح می شد، اما در هر دوره شاهد حضور این رسانه ها بودیم، حضوری که اتفاقا پررنگ و پر سر و صدا بود؛ پس باید موضوعات دیگری را به عنوان دلیل این عدم حضور جست و جو و دنبال کرد.

بین برخی خبرنگاران شایعه شده است که عدم حضور این رسانه ها در نمایشگاه به ویژه در خصوص خبرگزاری های فارس و تسنیم، مشکلات مالی بوده است که این موضوع هم خیلی نمی تواند محل اعتنا باشد؛ چون این دو رسانه پشتوانه مالی خوبی در قیاس با بسیاری از رسانه های شرکت کننده در نمایشگاه دارند.

در مورد رسانه های اصلاح طلب هم عنوان می شود که آنها قصد دارند از نمایشگاه مطبوعات برای اعلام جدایی خود از دولت بهره بگیرند و بگویند با رویکردی که دولت «حسن روحانی» در پیش گرفته است، آنها راه خود را از دولت تدبیر و امید جدا خواهند کرد و پیرو تصمیمات اخیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان؛ اینگونه پایان ائتلاف خود را با اعتدالگرایان و اصولگرایان معتدل در صورتی که دولت مسیر خود را با روند فعلی پیش بگیرد، اعلام می کنند.

علاوه بر اختلافات مالی که درباره عدم حضور برخی رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات به گوش می رسد، به نظر می آید، بحث جدی هم برای القاء پایان ائتلاف دولت و اصلاح طلبان مطرح است. شاید اصولگرایان هم برای خراب کردن این بازی اصلاح طلبان و دولت برخی رسانه های شان را از حضور در نمایشگاه مطبوعات منع کرده و برخی چهره های این جریان هم حضور در نمایشگاه را تحریم کرده اند.

از طرفی حضور «محمد قوچانی» در تیم رسانه ای «حسن روحانی» گواه این است که اختلافات درون تیم رسانه ای دولت بیش از گذشته افزایش یافته است و همین رویکرد باعث شده است که نمایشگاه مطبوعات امسال محل و عرصه بازی و تقابل دو جریان فعال در تیم رسانه ای دولت باشد.

اینگونه می توان برداشت کرد که یک طرف تیم رسانه ای دولت متشکل از اصلاح طلبان شده و تولیت این بخش را «محمد قوچانی» عهده دار شده است و طرف دیگر که متشکل از اصولگرایان درون تیم رسانه ای دولت است نیز با رهبری «حسین انتظامی و پرویز اسماعیلی» کار خود را دنبال می کنند.

هرچه هست، نمایشگاه مطبوعات محل تسویه حساب سیاسی رسانه ها و افراد این جناح و آن جناح نیست، بلکه محلی است برای آشنایی بیشتر مردم با رسانه ها و فعالیت هایشان و همچنین عید نوروز رسانه هاست تا در این محل با همکاران خود بازدیدی تازه کنند و طی آن به آگاه سازی بیشتر جامعه کمک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید