بیکاری 3 برابری زنان تحصیل کرده نسبت به مردان

    کد خبر :134748

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: بیکاری زنان دانش آموخته در برخی استان ها بیش از سه برابر مردان، و حوزه اطلاعات و فناوری از بخش های ایجاد اشتغال برای این قشر است.

معصومه ابتکار روز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه الکامپ (صنایع الکترونیک و کامپیوتر) در بجنورد افزود: هرچند دولت یازدهم به عرصه اطلاعات و فناوری توجه زیادی داشت و تلاش برای دولت الکترونیک یکی از برنامه ها است اما، هنوز در نیمه راه هستیم.

وی با بیان اینکه در امور بانوان و خانواده مسائل مرتبط با توان افزایی زنان در حوزه آی تی را دنبال می کنیم افزود: نشست های بین المللی برای تبادل تجربه در دستور کار است تا توان افزایی زنان در حوزه آی تی بیشتر شود.

وی در ادامه یکی از زمینه هایی که می تواند رشد اقتصادی را با حداقل آسیب های زیست محیطی محقق کند هسته فناوری و الکترونیک است که در این راستا کاهش گازهای گلخانه ای، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف کاغذ به محیط زیست کمک می کند.

ابتکار با اشاره به نمایشگاه الکامپ بجنورد افزود: این نمایشگاه در حقیقت فناوری سبز، دوستدار محیط زیست و عرصه اشتغالزا است؛ یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت پسماندهای الکترونیک است زیرا که با افزایش تجهیزات با حجم زیادی از پسماندهای الکترونیک مواجه می شویم که نیاز به مدیریت دارد و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرف است.

معاون رئیس جمهوری گفت: سرمایه گذاری در این خصوص و نقش بانوان می تواند چشمگیر باشد که در این راستا سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح دنیا وارد شده و بزودی 10 میلیون موبایل جزو پسماندهای الکترونیک می شود که نیاز به مدیریت دارد.

نمایشگاه الکامپ بجنورد در 70 غرفه و با حضور 53 شرکت در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد دایر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید