تسلا در چین کارخانه‌ی خودروسازی احداث می‌کند

  • خودرو
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۲۸
    کد خبر :134627

تسلا به زودی کارخانه‌ی جدیدی را در کشور چین احداث خواهد کرد که محل آن در شانگهای خواهد بود.

به گفته‌ي وال استریت ژورنال، تسلا در حال آماده شدن برای ساخت کارخانه‌ی خود در خاک چین و نزدیک شهر شانگهای است. به گفته‌ي افراد مطلع که از افشای نام خودداری کرده‌اند این شرکت با دولت چین به توافق رسیده‌ است تا کارخانه‌ای در منطقه‌ی آزاد تجاری شانگهای افتتاح کند.

برخلاف دیگر تولید کنندگان خودرو که با همکاری سرمایه‌گذاران چینی دست به افتتاح خط تولید می‌زنند تسلا قصد دارد این کار را شخصا و به تنهایی انجام دهد. ظاهرا تسلا قصد دارد تا خودرو‌های خود را با در نظر گرفتن ۲۵ درصد مالیات به بازار چین تزریق کند؛ ولی از طرفی تسلا کاملا به این موضوع آگاه است که می‌تواند با کاهش هزینه‌ی تولید سود خوبی به دست آورد.

از سوی دیگر ظاهرا دولت چین با اشتیاق کامل تمایل دارد تا روند افزایش تعداد خودروهای الکتریکی را در جاده‌های خود حفظ کند. این کشور قصد دارد در آینده‌ای نزدیک همانند فرانسه و بریتانیا فروش خودروها با سوخت فسیلی را متوقف کند.

این خبر کمی غافلگیر کننده است چرا که تسلا اخیرا اعلام کرده بود که بیشترین میزان تولید خودروهای این برند، همچنان در خاک ایالات متحده باقی خواهد ماند.

آمارها حاکی از آن هستند که بیشتر از ۱۵ درصد درآمد شرکت تسلا از بزرگترین بازار خودروی دنیا، یعنی چین نشات می‌گیرد که در حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود. پس قطعا این بازار برای تسلا و کشور چین، حائز اهمیت خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید