جدیدترین اخبار
۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶ اقتصادی کد خبر :134619

میتسوبیشی سیستم هیبریدی جدید خود را معرفی کرد‍

میتسوبیشی در حاشیه‌ی نمایشگاه خودرو توکیو از سیستم هیبریدی جدیدی که روی میل‌لنگ خودرو سوار می‌شود، رونمایی کرد.

شرکت میتسوبیشی الکتریک از نسخه‌ی تولید انبوه سیستم مولد هیبریدی خود رونمایی کرد که قابل سوار شدن روی میل‌لنگ پیشرانه‌ی بنزینی است و از سیستم برقی ۴۸ ولتی بهره می‌برد. این سیستم در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ معرفی شد و مرسدس بنز نیز از این فناوری در خودروهای هیبریدی خود استفاده خواهد کرد.

اکثر سیستم‌های هیبریدی که وجود دارند، انتقال نیرو را با استفاده از تسمه انجام می‌دهند و انتقال نیروی موتور ژنراتور آن‌ها با استفاده از تسمه‌ها انجام می‌شود. عیب چنین سیستمی این است که میزان گشتاور از حد مشخصی نمی‌تواند بالاتر برود و هدررفت انرژی نیز در هنگام استفاده از تسمه بالا است. اما در سیستم ابداعی میتسوبیشی دیگر خبری از تسمه نیست و موتور ژنراتور به‌طور مستقیم روی میل‌لنگ موتور احتراقی سوار می‌شود و به این ترتیب تمامی مشکلاتی که آن‌ها را ذکر کردیم برطرف خواهند شد.

معمولا خودروهای هیبریدی به سیستم استاپ/استارت نیز مجهز هستند و عملکرد این سامانه در سیستم هیبریدی با استفاده از برق ۴۸ ولتی و موتور ژنراتور انجام می‌شود. موتور ژنراتورها همچنین نقش سیستم بازیابی انرژی ترمز را بازی می‌کند و در سراشیبی‌ها و مواقعی که پدال گاز رها می‌شود، اقدام به شارژ باتری‌ها می‌کند. سیستم هیبریدی جدید میتسوبیشی به همین صورت است و موتور ژنراتور در حقیقت بین پیشرانه‌ی احتراقی و جعبه‌دنده نصب شده و محل نصب آن دقیقا روی میل‌لنگ است.

سیستم‌های هیبریدی تأثیر بسیار مثبتی روی کاهش مصرف سوخت خودرو دارند و به همین خاطر تقاضا برای آن‌ها روز به روز در حال افزایش است؛ به خصوص در بازار اروپا. به همین خاطر میتسوبیشی الکتریک نیز تصمیم گرفته است با تولید انبوه این سیستم، آن را در خودروهای مرسدس بنز به کار ببرد که از سیستم برق ۴۸ ولتی استفاده می‌کنند. این شرکت روی نسخه‌های قوی‌تر و در عین حال سبک‌وزن‌تر از این سیستم نیز کار می‌کند و به زودی آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

میتسوبیشی همچنین در این سیستم از روش ابداعی جدید خود برای سیم پیچی کویل‌ها استفاده کرده و به این ترتیب ظرفیت سیستم برق ۴۸ ولتی را افزایش داده است. همچنین موتور ژنراتور این سیستم هیبریدی دارای ضخامت بسیار کمی است تا امکان استفاده از آن در خودروهای مختلف وجود داشته باشد. میتسوبیشی یک تبدیل‌کننده (اینورتر) جدید نیز برای استفاده در سیستم هیبریدی جدید خود طراحی کرده است که حرارت کمتری در مقایسه با سایر اینورترها تولید می‌کند و به این ترتیب با کاهش حرارت تولیدی اینورتر، توانسته است دوام و عمر آن را افزایش دهد.

روی خط خبر

  • رهبر کره شمالی سفرا و دیپلمات‌های کشورش در تمام دنیا را فراخواند
  • ادعای جدید آقای کارگردان معروف
  • کنکور ۹۸ با دو نوع سؤال برگزار می‌شود
  • ژاپن خرید نفت از ایران را تا اکتبر قطع می‌کند
  • صدور کارت بلیت خبرنگاری متوقف شد
  • ترافیک در محور کرج – چالوس سنگین است
  • دو فهرست قیمت در آشفته بازار لوازم خانگی
  • قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت شد
  • طلا نفروشید!
  • وانت‌های سد معبر کننده از معابر منطقه ۱۱ جمع‌آوری و توقیف شدند
  • ارز ۷۵۰۰ تومانی وارد سامانه «نیما» شد
  • تخصیص ارز دولتی به ۶۰۰ شرکت جدیدالولاده
  • دستگیری یک عضو حلقه فساد زنجیره‌ای خودرو در خوزستان
  • بازداشت علاءالدین بروجردی تکذیب شد
  • عارف: فراکسیون امید از لوایح ۴گانه FATFحمایت می‌کند
  • ساخت «آپاچی» معیریان با رضا شفیعی‌جم
  • ۳۰ درصد «تریاک» افغانستان از مسیر ایران به اروپا می‌رود
  • برای ساختن «یادبود» دریاچه ارومیه عجله نکنید!
  • “ح.ص” دریافت‌های نجومی از ثامن الحجج را تکذیب کرد
  • پشت‌پرده اهانت‌ جنسيتی در فايل صوتی منتسب به آقای نماينده
  • عباس عبدی: شفافیت اراده قوی و نهاد مدنی قدرتمند می‌خواهد
  • عملیات مشابه حمله به «آرامکو» عربستان در راه است
  • فیلترینگ بدون اخطار به کسب‌وکارهای تبلیغاتی آنلاین رسید
  • وقوع انفجارهای تروریستی در کرکوک عراق
  • نرخ طلای سیاه صعودی شد
  • آخرین وضعیت تکمیل فاز ۳ پایانه کانیتنری بندر شهیدرجایی
  • یک نماینده: پیام رسان‌های خارجی باید فیلتر شوند
  • درمان رایگان گاومیش‌های سوخته در هورالعظیم
  • برنامه‌های تلویزیون برای آخر هفته
  • آلبرایت: ترامپ موهبتی برای پوتین است