جدیدترین اخبار
۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶ اقتصادی کد خبر :134619

میتسوبیشی سیستم هیبریدی جدید خود را معرفی کرد‍

میتسوبیشی در حاشیه‌ی نمایشگاه خودرو توکیو از سیستم هیبریدی جدیدی که روی میل‌لنگ خودرو سوار می‌شود، رونمایی کرد.

شرکت میتسوبیشی الکتریک از نسخه‌ی تولید انبوه سیستم مولد هیبریدی خود رونمایی کرد که قابل سوار شدن روی میل‌لنگ پیشرانه‌ی بنزینی است و از سیستم برقی ۴۸ ولتی بهره می‌برد. این سیستم در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ معرفی شد و مرسدس بنز نیز از این فناوری در خودروهای هیبریدی خود استفاده خواهد کرد.

اکثر سیستم‌های هیبریدی که وجود دارند، انتقال نیرو را با استفاده از تسمه انجام می‌دهند و انتقال نیروی موتور ژنراتور آن‌ها با استفاده از تسمه‌ها انجام می‌شود. عیب چنین سیستمی این است که میزان گشتاور از حد مشخصی نمی‌تواند بالاتر برود و هدررفت انرژی نیز در هنگام استفاده از تسمه بالا است. اما در سیستم ابداعی میتسوبیشی دیگر خبری از تسمه نیست و موتور ژنراتور به‌طور مستقیم روی میل‌لنگ موتور احتراقی سوار می‌شود و به این ترتیب تمامی مشکلاتی که آن‌ها را ذکر کردیم برطرف خواهند شد.

معمولا خودروهای هیبریدی به سیستم استاپ/استارت نیز مجهز هستند و عملکرد این سامانه در سیستم هیبریدی با استفاده از برق ۴۸ ولتی و موتور ژنراتور انجام می‌شود. موتور ژنراتورها همچنین نقش سیستم بازیابی انرژی ترمز را بازی می‌کند و در سراشیبی‌ها و مواقعی که پدال گاز رها می‌شود، اقدام به شارژ باتری‌ها می‌کند. سیستم هیبریدی جدید میتسوبیشی به همین صورت است و موتور ژنراتور در حقیقت بین پیشرانه‌ی احتراقی و جعبه‌دنده نصب شده و محل نصب آن دقیقا روی میل‌لنگ است.

سیستم‌های هیبریدی تأثیر بسیار مثبتی روی کاهش مصرف سوخت خودرو دارند و به همین خاطر تقاضا برای آن‌ها روز به روز در حال افزایش است؛ به خصوص در بازار اروپا. به همین خاطر میتسوبیشی الکتریک نیز تصمیم گرفته است با تولید انبوه این سیستم، آن را در خودروهای مرسدس بنز به کار ببرد که از سیستم برق ۴۸ ولتی استفاده می‌کنند. این شرکت روی نسخه‌های قوی‌تر و در عین حال سبک‌وزن‌تر از این سیستم نیز کار می‌کند و به زودی آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

میتسوبیشی همچنین در این سیستم از روش ابداعی جدید خود برای سیم پیچی کویل‌ها استفاده کرده و به این ترتیب ظرفیت سیستم برق ۴۸ ولتی را افزایش داده است. همچنین موتور ژنراتور این سیستم هیبریدی دارای ضخامت بسیار کمی است تا امکان استفاده از آن در خودروهای مختلف وجود داشته باشد. میتسوبیشی یک تبدیل‌کننده (اینورتر) جدید نیز برای استفاده در سیستم هیبریدی جدید خود طراحی کرده است که حرارت کمتری در مقایسه با سایر اینورترها تولید می‌کند و به این ترتیب با کاهش حرارت تولیدی اینورتر، توانسته است دوام و عمر آن را افزایش دهد.

وبگردی

روی خط خبر

  • گرانترین نیاز مددجویان کمیته امداد
  • آموزش مواجه شدن با حوادث طبیعی در یک برنامه
  • آخرین وضعیت مسعود کیمیایی در بیمارستان پس از عمل جراحی
  • اعلام سریال های نوروزی صدا و سیما
  • داریوش ارجمند: بازی عرب‌نیا در «مختارنامه» را دوست نداشتم
  • سعید آل جابر مدعی دخالت ایران در یمن شد
  • ایستادگی در برابر فناوری منطقی نیست
  • موافقت آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به بلژیک
  • نامه دادستان تهران به شهردار؛ مستندات فساد در شهرداری را ارائه کنید
  • روزانه ۹۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران می‌شود
  • درگذشت منوچهر پوراحمد بر اثر سکته قلبی
  • سوچی ۲۹ و ۳۰ ژانویه میزبان کنفرانس گفتکوی ملی سوریه
  • روی عرشه سانچی چه گذشت؟/علت عدم ورودامدادرسانان به اتاق ملوانها
  • سفر نخست‌وزیر کردستان عراق به ایران
  • جنجال آفرینی های ترامپ، برجام را ضعیف کرده است؟ /کارشناس بین‌الملل: توافق هسته ای نیاز به غنی‌سازی دارد
  • تصاویر دیدنی از نمای زمستانی امروز شهر تهران
  • شهردار تهران مستندات خود درباره تخلف شهرداری سابق را به دادستانی ارائه کند/ صدور کیفرخواست برای ۵۴ نفر در ناآرامی‌های اخیر
  • تصمیم جدید دولت در لوکس سازی بازار خودرو
  • قیمت هیوندای النترا تولید داخل اعلام شد
  • پرده برداری مشایی از ماموریت احمدی نژاد: رساندن نظام به شرایط انقلابی سال ۵۷
  • آلمان و فرانسه بیت‌کوین را قانونمند می‌کنند
  • رکوردشکنی بورس‌های آمریکا و اروپا
  • اجرای رایگان ارکستر تهران برای دانشجویان
  • ثروتمندان جهان معرفی شدند
  • وزارت راه ریل‌سازان خارجی را ترجیح می‌دهد
  • حوزه سلامت ایران آماده تبادل علمی و دانشگاهی با مجارستان است
  • وضعیت اشتغال زنان خوب نیست
  • ممنوعیت‌های عراق بر کار تجار ایرانی چه تاثیری دارد؟
  • ضرورت تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت
  • کلنگ زنی ساختمان جدید پلاسکو در دهه فجر