جدیدترین اخبار
۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶ اقتصادی کد خبر :134619

میتسوبیشی سیستم هیبریدی جدید خود را معرفی کرد‍

میتسوبیشی در حاشیه‌ی نمایشگاه خودرو توکیو از سیستم هیبریدی جدیدی که روی میل‌لنگ خودرو سوار می‌شود، رونمایی کرد.

شرکت میتسوبیشی الکتریک از نسخه‌ی تولید انبوه سیستم مولد هیبریدی خود رونمایی کرد که قابل سوار شدن روی میل‌لنگ پیشرانه‌ی بنزینی است و از سیستم برقی ۴۸ ولتی بهره می‌برد. این سیستم در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ معرفی شد و مرسدس بنز نیز از این فناوری در خودروهای هیبریدی خود استفاده خواهد کرد.

اکثر سیستم‌های هیبریدی که وجود دارند، انتقال نیرو را با استفاده از تسمه انجام می‌دهند و انتقال نیروی موتور ژنراتور آن‌ها با استفاده از تسمه‌ها انجام می‌شود. عیب چنین سیستمی این است که میزان گشتاور از حد مشخصی نمی‌تواند بالاتر برود و هدررفت انرژی نیز در هنگام استفاده از تسمه بالا است. اما در سیستم ابداعی میتسوبیشی دیگر خبری از تسمه نیست و موتور ژنراتور به‌طور مستقیم روی میل‌لنگ موتور احتراقی سوار می‌شود و به این ترتیب تمامی مشکلاتی که آن‌ها را ذکر کردیم برطرف خواهند شد.

معمولا خودروهای هیبریدی به سیستم استاپ/استارت نیز مجهز هستند و عملکرد این سامانه در سیستم هیبریدی با استفاده از برق ۴۸ ولتی و موتور ژنراتور انجام می‌شود. موتور ژنراتورها همچنین نقش سیستم بازیابی انرژی ترمز را بازی می‌کند و در سراشیبی‌ها و مواقعی که پدال گاز رها می‌شود، اقدام به شارژ باتری‌ها می‌کند. سیستم هیبریدی جدید میتسوبیشی به همین صورت است و موتور ژنراتور در حقیقت بین پیشرانه‌ی احتراقی و جعبه‌دنده نصب شده و محل نصب آن دقیقا روی میل‌لنگ است.

سیستم‌های هیبریدی تأثیر بسیار مثبتی روی کاهش مصرف سوخت خودرو دارند و به همین خاطر تقاضا برای آن‌ها روز به روز در حال افزایش است؛ به خصوص در بازار اروپا. به همین خاطر میتسوبیشی الکتریک نیز تصمیم گرفته است با تولید انبوه این سیستم، آن را در خودروهای مرسدس بنز به کار ببرد که از سیستم برق ۴۸ ولتی استفاده می‌کنند. این شرکت روی نسخه‌های قوی‌تر و در عین حال سبک‌وزن‌تر از این سیستم نیز کار می‌کند و به زودی آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

میتسوبیشی همچنین در این سیستم از روش ابداعی جدید خود برای سیم پیچی کویل‌ها استفاده کرده و به این ترتیب ظرفیت سیستم برق ۴۸ ولتی را افزایش داده است. همچنین موتور ژنراتور این سیستم هیبریدی دارای ضخامت بسیار کمی است تا امکان استفاده از آن در خودروهای مختلف وجود داشته باشد. میتسوبیشی یک تبدیل‌کننده (اینورتر) جدید نیز برای استفاده در سیستم هیبریدی جدید خود طراحی کرده است که حرارت کمتری در مقایسه با سایر اینورترها تولید می‌کند و به این ترتیب با کاهش حرارت تولیدی اینورتر، توانسته است دوام و عمر آن را افزایش دهد.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • جریمه گران‌فروشی فقط ۲۲۰ هزار تومان است!
  • افزایش قیمت نان از دوشنبه در سراسر کشور اجرایی می‌شود
  • تنفس موقت برای بانکداران/ فروش اوراق مشارکت با سود ۱۶ درصدی روزشمار
  • اقتصاد مقیاس، مزایای تولید در کارخانه هیولاها!
  • فرانسه برنده بازی برگزیت شد!
  • تعیین تکلیف حساب‌های راکد زیر ۲ ‌میلیون
  • میزان حقوق آقای رئیس‌جمهور
  • ۳ ساله شدن هنرستان‌ها از سال آینده
  • داعش در چه شرایطی دوباره پدیدار می‌شود؟
  • گفت‌وگوی صادق زیباکلام و محمد قوچانی:لاریجانی – جهانگیری؛ دوقطبی مطلوب روحانی برای ۱۴۰۰
  • ورود تجهیزات اتمی از بندر امارات به ایران
  • ضربه کاری روسیه به داعش با بمب افکن های دور پرواز
  • ۲۷ نفر در زلزله بروجرد مصدوم شدند/ خسارت به تعدادی واحد مسکونی
  • دختر و داماد رئیس جمهوری آمریکا از کاخ سفید اخراج شدند
  • خالق «داستان اسباب‌بازی‌ها» مجبور به استعفا شد!
  • ریزش سنگ و ترافیک سنگین در جاده هراز
  • هلال احمر: محموله‌ای به سوریه نفرستاده‌ایم
  • اقدامات ارزنده بسیج در مناطق زلزله زده
  • علت حیرت پزشکان اروپایی از نوعی درمان در ایران
  • دلیل حمایت دولت از سه پیام‌رسان بومی چیست؟
  • قیمت نان را ۳۲ درصد افزایش دادند نه ۱۵ درصد/وزن نان را هم کم کردند
  • سیارک ناشناس با ظاهری عجیب /عکس
  • خشایار الوند از ساخت مستندی درباره تاریخ باشگاه استقلال خبر داد
  • گازگرفتگی مسافران کاروان زیارتی مشهد
  • ازدواج زوج زلزله زده در سرپل ذهاب
  • تصادف زنجیره ای در بزرگراه حقانی
  • آتش سوزی در کارگاه مبل در جاده ورامین
  • سهمیه کنکور برای داوطلبان مناطق زلزله زده
  • باند مدلینگ لباس در مشهد متلاشی شد
  • خواص و فواید آناناس برای سلامت و درد بدن