دلیل مرگ ۹۰ درصد سرطانی‌های ایران

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۱۰
    کد خبر :13459

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: برای پیشگیری از سرطان باید از دو عفونت پیشگیری کرد که می‌تواند باعث سرطان‌های گوارشی و معده شود و سخت ترین سرطان نیز مربوط به سرطان معده است.

ایرج خسرونیا با تشریح سرطانهای رایج در بین زنان و مردان ایرانی اظهار داشت: بیشترین سرطان در مردان ایرانی مربوط به سرطان معده است و بیشترین سرطان در بین زنان ایرانی نیز مربوط به سرطان پستان است ولی سخت ترین سرطان از نظر درمانی نیز مربوط به سرطان معده است.

خسرونیا به انجام آزمایش برای پیشگیری از دو عفونت اشاره کرد و گفت: عفونت دهان و دندان از عفونت های مهمی است که اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود عفونت آن باعث شیوع سرطان در دستگاه گوارش می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: همچنین عفونت هلیکوباکتر در معده نیز بسیار مهم و خطرناک است و یکی از عوامل مهم شیوع سرطان معده در طولانی مدت خواهد بود.

خسرونیا خاطرنشان کرد: در دنیا بالغ بر 30 درصد مبتلایان به سرطان فوت می‌کنند ومابقی درمان می‌شوند، ولی در ایران بالغ بر 90 درصد مبتلایان به سرطان فوت می‌کنند، زیرا تشخیص سرطان در ایران دیرهنگام صورت می‌پذیرد، چون بیمه‌ها – آزمایشات را به صورت مناسب پوشش نمی‌دهند، درحالیکه باید مردم کشورمان به مانند مردم دیگر کشورها سالی دو بار به طور رایگان چکاپ و آزمایش بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید