حضور سازمان بازرسی کل کشور در فدراسیون های ورزشی

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۱۴
    کد خبر :134455

سازمان بازرسی کل کشور چند صباحیست که در فدراسیون والیبال مستقر شده است.

به گزارش فارس، «هیات سازمان بازرسی کل کشور جهت بررسی عملکرد فدراسیون والیبال در محل این فدراسیون مستقر شد و آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مراجعین می باشد.» این خبر دو خطی بود که اواسط شهریورماه روی خروجی سایت فدراسیون والیبال رفت. خبری به ظاهر نه چندان مهم که در راستای اتفاقات روتین حسابرسی از فدراسیون ها قرار می گرفت و از همین رو حساسیتی برای کسی به همراه نداشت.

با این وجود ورود مستقیم سازمان بازرسی به یک فدراسیون ورزشی که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود، یک ابهام بود. چه آنکه سازمان بازرسی باید از نهاد بالادستی هر مجموعه یا سازمان درخواست گزارش داشته باشد و معمولا مگر در موارد خاص به زیرمجموعه ها ورود نمی کند.

ابهامی که البته دلیل آن خیلی زود روشن شد. وزارت ورزش و جوانان در راستای شفاف سازی، از سازمان بازرسی درخواست کرده تا بررسی اسناد مالی و حسابرسی فدراسیون ها را بر عهده بگیرد تا هیچ نکته خاص و یا ابهامی در چگونگی اداره فدراسیون های ورزشی و هزینه کرد آنها وجود نداشته باشد.

سازمان بازرسی نیز بر طبق همین درخواست و بر حسب وظیفه خود تا کنون در چند فدراسیون ورزشی درجه یک همانند فوتبال حضور پیدا کرده و از نیمه شهریورماه در فدراسیون والیبال مستقر شده است.

به نظر می رسد کار بررسی اسناد مالی و حسابرسی فدراسیون والیبال نیز بزودی پایان خواهد یافت و پس از ان سازمان بازرسی گزارش خود را به وزارت ورزش و جوانان ارائه خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید