پاسخ بازیگر «جنگ ستارگان» به تبلیغ منفی روسی

    کد خبر :13440

مارک همیل بازیگر کهنه‌کار مجموعه «جنگ ستارگان» به پروپاگاندای روسی علیه «جنگ ستارگان» پاسخ داد.

 به نقل از آسوشیتدپرس، مارک همیل با خواندن توییتی از یک روزنامه‌نگار روسی به شیوه‌ای بسیار کلاسیک جواب وی را داد.

موضوع از این قرار بود که متیو باندر روزنامه‌نگاری که برای مسکو تایمز مطلب می‌نویسد مطلبی از یک مقاله قدیمی را که درباره «جنگ ستارگان» اظهار نظر کرده بود پس از دهه‌ها دوباره در مقاله خود مطرح کرد. در آن مقاله در تقبیح این فیلم، «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» به عنوان دیدگاهی خوانده شده بود که در نهایت بر مبنای یک چشم‌انداز سرمایه‌داری موذی برای نظامی‌سازی فضا طراحی شده است.

همیل که از کاربران رسانه‌های اجتماعی است این پست را دید و در پاسخ آن به زبان روسی نوشت:

«برو به خودت فشار بیار، رفیق!»

البته بازیگر نقش لوک اسکای‌واکر از واژه «فورس» یا «نیرو» که در این مجموعه مفهومی خاص دارد استفاده کرده و در ادامه به انگلیسی افزود: این هم خودش یک حقه است که مترجم گوگل همان معنی «نیرو» را بیرون نمی‌دهد.

وی به کنایه افزوده: همه اینها باید یک نقشه باشد!

ماجرای فیلم «جنگ ستارگان» در کهکشانی خیالی و دوردست اتفاق می‌افتد که در آن،نبردی بین سیاره‌ای میان یک امپراتوری مستبد در یک طرف و اتحادیه شورشیان در طرف دیگر در جریان است. قهرمان جوان و بلندپرواز فیلم لوک اسکای‌واکر است که قصد دارد پرنسس لِیا را از اسارت در پایگاه فضایی عظیم امپراتوری و از چنگ فرمانده خبیث آن «دارت وِیدر»، نجات دهد. اسکای‌واکر در گذر زمان با آیینی کهن آشنا می‌شود که شوالیه‌هایی به نام «جِدای» به عنوان نگهبانان صلح و عدالت، هزاران سال از آن پیروی می‌کردند. منشأ قدرت و بصیرت جدای‌ها ماهیتی عرفانی است موسوم به «نیرو» که میدانی از انرژی است که از موجودات زنده نشات گرفته، همه چیز را احاطه کرده و کهکشان را به هم پیوند می‌دهد. در عین حال نیرو، جنبه اغواکننده و تاریکی نیز دارد که به نفرت و کین‌خواهی و تمایل به قدرت نامحدود ختم می‌شود.

جنگ ستارگان از عالم فلسفه و ادیان، مفاهیمی را وام گرفته و گفته می شود ایده «نیرو» را می‌توان با «چی» مقایسه کرد که در فرهنگ چین به میدان انرژی و یا نیروی حیات نسبت داده شده و در طب سنتی و هنرهای رزمی چین، نقشی اساسی بازی می‌کند.

فیلم نخست این مجموعه در ماه می سال ۱۹۷۷ اکران شد که هنوز جنگ سرد بر جهان حاکم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید