گرامیداشت ۲۰ سالگی«تایتانیک»

    کد خبر :13436

سلین دیون خواننده مطرح کانادایی در مراسم اهدای جوایز موسیقی بیلبورد، ترانه «تایتانیک» را برای گرامیداشت بیستمین سال ساخته شدن این فیلم اجرا می‌کند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسم امسال اهدای جوایز موسیقی بیلبورد سلین دیون یاد ترانه مشهور فیلم‌ «تایتانیک» را که سال ۱۹۹۷ اجرا شد، زنده می‌کند.

خواننده فرانسوی-کانادایی ترانه «قلب من ادامه خواهد داد» را که برنده جایزه اسکار شد در این مراسم اجرا می‌کند.

وی در این باره با صدرو اطلاعیه‌ای گفت: این ترانه برای من خیلی معنی دارد و نقشی فوق‌العاده در حرفه من ایفا کرد. من واقعا سپاسگزار جیمز هورنر فقید هستم و نیز ویل جنینگز که این ترانه را نوشتند و این فرصت را به من دادند تا بخشی از «تایتانیک» باشم، فیلمی شگفت‌انگیز که میراث آن برای نسل‌های بعدی هم به جا می‌ماند. این افتخار بزرگی است که این فرصت به من داده شد تا در مراسم اهدای جوایز موسیقی بیلبورد این ترانه را در بیستمین سالگرد ساخته شدنش بار دیگر اجرا کنم.

هم موسیقی متن «تایتانیک» و هم ترانه آن به آهنگ شماره یک بیلبورد بدل شدند و در میان ۱۰۰ ترانه برتر بیلبورد در همه دوران جای گرفتند. ترانه «قلب من ادامه خواهد داشت» برنده جایزه گرمی نیز شد و به عنوان ترانه سال انتخاب شد و رکورد سال ۱۹۹۹ را شکست.

موسیقی این ترانه ساخته جیمز هورنر و ترانه آن سروده ویل جنینگز بود.

«تایتانیک» به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون محصول سال ۱۹۹۷ کمپانی‌های پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم است. این فیلم همراه «بن هور» و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت شاه» برنده ۱۱ جایزه اسکار شده است. از لحاظ فروش نیز این فیلم یک پدیده بود و در سال ۱۹۹۷ با ۱.۸ میلیارد دلار فروش پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان در زمان خود شد. در حال حاضر این فیلم بعد از فیلم «آواتار» با فروش جهانی افزون بر ۲ میلیارد دلار، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است.

مراسم  اهدای جوایز موسیقی بیلبورد ۲۱ ماه می برگزار می‌شود تا از برترین‌های موسیقی سال آمریکا تجلیل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید