حضور کرباسیان و بانک در کمیسیون اقتصادی

    کد خبر :134297

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صبح امروز جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی پیرامون آخرین وضعیت عملکرد مناطق آزاد در مجلس برگزار خواهد شد.

علی اکبر کریمی ، با بیان اینکه صبح امروز جلسه مهمی در خصوص آخرین وضعیت عملکرد مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی برگزار خواهد شد، گفت: بر اساس تبصره ذیل ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه، اختیارات، ساختار و تشکیلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد انتقال یافته، در همین راستا تغییر و تحولاتی در مسئولان دبیرخانه و مناطق آزاد داشته‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی با ابراز اینکه در زمان وزیر سابق اقتصاد جلساتی در خصوص حکم مورد اشاره در برنامه ششم در مجلس برگزار شد، گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در رأس وزارت اقتصاد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایجاد شد، جلسه‌ای در کمیسیون برگزار خواهد شد تا ابهامات موجود پیرامون این حکم برطرف شود.

وی تأکید کرد، بر اساس این ماده قانونی، مسئولیت قانونی اداره مناطق آزاد به‌عهده وزیر اقتصاد است و ایشان بعد از رئیس جمهور باید پاسخ‌گوی کلیه مسائلی که در حیطه مناطق آزاد اتفاق می‌افتد، باشد.

اخیراً ابهاماتی در خصوص فعالیت برخی شرکتهای تولیدی در مناطق آزاد و استفاده آنها از معافیتهای این مناطق مطرح شده است. گفتنی است برخی نمایندگان مجلس نیز پیگیریهایی را نیز در این خصوص در دستور کار قرار داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید