پهلوان زندی درگذشت

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۱۹
    کد خبر :134240

آخرین بازمانده از نسل پهلوانان قدیمی و اساطیری ایران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش فارس، پهلوان عباس زندی آخرین بازمانده از نسل پهلوانان قدیمی و اساطیری ایران دار فانی را وداع گفت. آخرین بازمانده از المپیک لندن 1948 که در این مسابقات به عنوان هفتمی مشترک دست یافت. در آن دوره ایران با کسب یک مدال برنز توسط جعفر سلماسی در وزنه برداری در رده آخر کشورهای دریافت کننده مدال قرار گرفت.

عباس زندی از جمله نوادر و چهره های پرافتخار کشتی ایران است که تجربه حضور در سه دوره پی در پی بازی های المپیک 1948 لندن، 1952 هلسینکی و 1956 ملبورن را دارد.
او به همراه مرحوم جهانبخت توفیق، نخستین مدال طلای تاریخ کشتی ایران را از مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 1954 در توکیو ژاپن به ارمغان آورد.
عباس زندی مدال های طلای قهرمانی جهان در سال های 1954 توکیو ژاپن و 1955 ورشو لهستان و طلای بازی های آسیایی 1958 توکیو، طلای مسابقات قهرمانی ارتش های جهان در سال 1961 در استانبول ترکیه را کسب کرد و بلافاصله پس از آن به جرگه مربیان تیم ملی کشتی آزاد ایران پیوست. وی در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 1962 در شهر تولیدو آمریکا، در بازی های المپیک 1964 توکیو و 1968 مکزیکوسیتی، سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد ایران را برعهده داشت.

خبرگزاری فارس این ضایعه دردناک را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش تسلیت گفته و آرزوی غفران الهی برای آن زنده یاد را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید