آغاز هفتمین دور مذاکرات آستانه/ وارد شدن به مراحل حساس

    کد خبر :134035

وزارت خارجه قزاقستان از حضور همه هیئت‌های نمایندگی شرکت کننده در دور هفتم مذاکرات آستانه به منظور ورود به مرحله جدید حل و فصل مناقشه در سوریه، خبر داد.
«نووستی» گزارش داد: وزارت امور خارجه قزاقستان صبح امروز اعلام کرد که همه هیئت‌های نمایندگی شرکت کننده در هفتمین دور از مذاکرات بین المللی برای حل و فصل مناقشه نظامی در سوریه، در آستانه (پایتخت این جمهوری) حضور یافته اند.

در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان یادآوری شده است که امروز (دوشنبه) ملاقات‌های دوجانبه و چندجانبه به منظور بررسی مسائل مطرح در دستورکار این دور از مذاکرات، پشت دربهای بسته و بدون حضور خبرنگاران، برگزار می شود و یک نشست علنی نیز برای بعدازظهر روز سه شنبه (31 اکتبر) برنامه ریزی شده است.

این خبرگزاری می افزاید، مذاکرات آستانه در مورد سوریه که به ابتکار عمل “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و بر اساس توافق وی با “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه در ماه دسامبر سال 2016 و سپس موافقت مقامات جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت سه جانبه مسکو-آنکارا-تهران آغاز شد، به مرحله بسیار مهم و حساسی نزدیک شده و اکنون که مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه به پایان آن نزدیک شده، باید شرایط را به منظور وارد شدن به حل و فصل سیاسی مشکلات در سوریه، فراهم سازد.

در هیئت نمایندگی روسیه تاکید کرده اند که پایان مرحله ایجاد مناطق کاهش تنش، راه را برای توقف کامل درگیری‌های نظامی بین طرفین مناقشه فراهم نموده و امید زیادی به مثبت بودن نتیجه دور جدید مذاکرات آستانه وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید