متاسفانه پلیس پاسخگوی کم کاری برخی دستگاه هاست

    کد خبر :134011

سردار زاهدیان تاکید کرد: متاسفانه پلیس پاسخگوی کم کاری برخی دستگاه هاست و مجبوریم به جای اینکه اقدامات بازدارنده انجام دهیم رو به اقدامات سلبی بیاوریم.

سردار محمدمسعود زاهدیان در حاشیه حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از عوامل گسترش اعتیاد به ویژه در کلان شهرهاست، اظهارداشت: حاشیه نشینی یکی از معضلات جوامع شهری امروز دنیاست. به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران.

وی افزود: افراد بسیاری به دلیل نبود شرایط مناسب و عمدتا یافتن کار به کلان شهرها مراجعه می کنند اما چون شرایط لازم اسکان را ندارند به صورت غیرطبیعی در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: این سکونتگاه ها غالبا پذیرای معتادان، افراد دچار بیماران روانی، افراد بی بضاعت و… است. مکان هایی که محیط مناسب ندارند و بستر مناسبی برای جرایم محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه جمع آوری و برخورد با این افراد رسالت قانونی پلیس است، گفت: اما آنچه باید نسبت به آن تاکید کنیم این است که دستگاه های مختلف در این امر مسئولیت دارند و متاسفانه برخی در شرایط موجود به تکالیف قانونی و وظایف اداری شان عمل نمی کنند.

سردار زاهدیان توضیح داد: در نتیجه افراد جمع آوری شده بار دیگر بازمی گردند و پروسه ناتمام باقی می ماند.

وی با اشاره به محله هایی مانند شوش، مولوی و هرندی گفت: ما ده ها بار در طول سال این مناطق را پاکسازی می کنیم اما برخی دستگاه ها چون به وظایف شان عمل نمی کنند شاهد تکرار آسیب ها هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: باید زیرساخت ها اصلاح شود. گاه شهرداری با ایجاد یک اتوبان می تواند یک بافت را تغییر دهد و محل تجمع را از بین ببرد یا دستگاه های دیگر می توانند با مددکاری ها و حمایت ها و حتی ایجاد اشتغال پایدار مانع بروز چنین تجمعاتی شوند.

سردار زاهدیان تاکید کرد: اما در این میان از همه مهمتر نقش خود مردم است، مردم نیز در بسیاری از معضلات وظایف خود را انجام نمی دهند به ویژه تاکید ما روی خیرین است که می توانند حمایت های اجتماعی مناسب را انجام دهند.

وی گفت: همه اینها قطعات پازل است و متاسفانه پلیس پاسخگوی کم کاری برخی دستگاه هاست و مجبوریم به جای اینکه اقدامات بازدارنده انجام دهیم رو به اقدامات سلبی بیاوریم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید