علت حادثه حریق دکل میدان رگ‌سفید اعلام شد

    کد خبر :133934

وزیر نفت در پیامی درگذشت تنی چند از همکاران صنعت نفت در شرکت ملی حفاری جنوب را بر اثر بروز حادثه در حین انجام وظیفه تسلیت گفت.

مهر: دکل نفتی شماره ۹۵ میدان نفتی رگ‌سفید که در منطقه ای بین امیدیه در استان خوزستان و دیلم استان بوشهر قرار دارد، ظهر امروز ساعت ۱۳ دچار حادثه شد.

در پی بروز این حادثه که منجر به جان باختن تعدادی از کارکنان شد وزیر نفت این ضایعه را به خانواده جان باختگان تسلیت گفت. متن پیام تسلیت بیژن زنگنه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار درگذشت تنی چند از همکاران عزیزمان در شرکت ملی حفاری جنوب بر اثر بروز حادثه در حین انجام وظیفه، مایه تالم و تاثر فراوان شد.

این ضایعه را به خانواده معزز آنها و همکاران تلاشگرمان در شرکت ملی حفاری تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای درگذشتگان آمرزش و رحمت و برای بازماندگان شکیبایی و اجر مسئلت دارم.

لازم است مدیران ذیربط ضمن رسیدگی و همدردی با خانواده‎های عزادار به سرعت و دقت نسبت به بررسی و شناسایی علت بروز این حادثه اندوه‌بار اقدام کنند.

فوران گاز از چاه شماره ۱۴۷ میدان نفتی علت حادثه

بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز اعلام کرد: حادثه فوران گاز از درون چاه شماره ۱۴۷ رگ‎سفید که تا عمق ۲۶۱۰ متری حفاری شده است، هنگام عملیات لوله‎بالا به وقوع پیوست و سبب آتش‎سوزی دکل ۹۵ شد.

در نخستین دقایق وقوع حادثه، کمیته بحران این شرکت تشکیل و پس از تقسیم وظایف، اقدام‌های اولیه صورت گرفت؛ همچنین گروه فنی متشکل از مدیر امور فنی و معاونان، به منظور بررسی و ارزیابی اولیه، بلافاصله توسط بالگرد به محل حادثه عزیمت کردند.

بر اساس تصمیم‌های گرفته شده، گروه‎های مختلف حفاری و مهندسی و ساختمان، زمین شناسی، حراست و آتش‎نشانی و آمبولانس نیز به محل اعزام شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید