گروه کُر «صلح نوای شهر آشوب» در مسابقات «کولومبو» شرکت می‌کند

گروه کُر «صلح نوای شهر آشوب» به رهبری محمدرضا پورمقدم که چندی پیش نیز در فستیوال رنسانس شهر گیومری ارمنستان توانست مقام دوم و بهترین اجرای آثار «کورمیتاس» را به دست آورد، طی روزهای آینده در مسابقات آسیایی «کولومبو» کشور سریلانکا شرکت می کند.

علی قزانی مدیر مرکز «نوای شهر آشوب»، با اشاره به برگزاری این رویداد گفت: مسابقات «پسیفیک، کولومبو ۲۰۱۷» زیر نظر سازمان جهانی کر در سه بخش «open competition»، «Asia pecific»، «Grand prix» هر دو سال یک بار به صورت آسیایی و هر چهار سال یک بار به صورت جهانی برگزار می شود که گروه کر صلح نوای شهر آشوب در بخش های Grand prix و open competition شرکت خواهد کرد.

وی افزود: گروه کر «صلح» بر این باور است که موسیقی کلاسیک به ویژه موسیقی کرال سالهاست در کشور ما مهجور مانده و در شرایطی که اجرای آثار متعلق به دوره های کلاسیک، رمانتیک و مدرن در موسیقی کرال، چندان محلی از گفتگو ندارد، این گروه برآن شده تا در بدو امر، با اجرای کرال های قرون وسطی، رنسانس و باروک گامی در جهت شناساندن این مهم برای تمام اقشار جامعه بردارد. به هر حال این گروه از مدت زمانی که تشکیل شده، فراز و نشیب‌هایی داشته اما در حال حاضر شرایط بسیار خوبی داشته و با تکیه به توان تکنیکی بالای اعضای خود قصد دارد که بهترین حضور خود را در این فستیوال، همچون فستیوال «رنسانس گیومری» ارائه دهد و نماینده ای شایسته و در خور نام جمهوری اسلامی ایران که همواره پیام آور صلح بوده، معرفی شود.

گروه کر «صلح» با هدف اشاعه موسیقی کلاسیک برای همه اقشار جامعه و بالا بردن سطح دانش افراد جامعه پایه گذاری شده و در این زمینه فعالیت می‌کند. این گروه با شعار «کلاسیک پیام آور صلح برای همه» هر ۶ ماه یکبار اقدام به عضوگیری می‌کند و افراد را در هر سطحی خاص تحت آموزش قرار می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید