نامه رییس اقلیم کردستان عراق به پارلمان/ مسعود بارزانی قدرت را واگذار کرد

    کد خبر :133896

مسعود بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان عراق دوره ریاست خود را پس از روز اول نوامبر (۱۰ آبان) تمدید نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب، یک مقام رسمی دولت اقلیم کردستان عراق با اعلام این خبر از ارسال نامه ای در این مورد به پارلمان این منطقه از سوی مسعود بارزانی خبر داد. به گفته این منبع این نامه فردا در پارلمان اقلیم کردستان عراق به بحث گذاشته خواهد شد.

شبکه کُردی «روداو» نیز گزارش کرده است که نامه مسعود بارزانی روز یکشنبه در پارلمان اقلیم کردستان عراق قرائت خواهد شد. بنا به همین گزارش مسعود بارزانی در نامه خود قدرتش را واگذار کرده است.

رئیس اقلیم کردستان عراق در نامه خود خواستار تقسیم قدرتش بین دولت، پارلمان و دستگاه قضایی شده است. دوره ریاست مسعود بارزانی در حالی چهار روز دیگر به پایان می رسد که قرار بود با پایان این دوره انتخابات ریاستی و پارلمانی در اقلیم کردستان عراق برگزار شود. با این حال این دو رای گیری به دلیل افزایش تنش ها بین اربیل و بغداد به طور نامحدود به تعویق افتاد.

مسعود بارزانی، ۷۱ ساله، در حالی تصمیم به عدم تمدید دوره ریاست خود گرفته است که تنها چند هفته از برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق می گذرد. در همه پرسی روز ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) بیش از ۹۲ درصد شرکت کنندگان با استقلال اقلیم کردستان عراق موافقت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید