مرگ صدها عروس دریایی در ساحل بندرعباس

    کد خبر :133882

مسئول دریایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: مرگ عروس‌های دریایی در این فصل از سال طبیعی است.

افشین عسگری افزود: عروس دریایی گونه‌ای است که همچون دیگر آبزیان وسیله شنا مثل باله یا دست و پا ندارد، بنابراین با امواج آب به این‌سو و آن‌سو حرکت می‌کند و طبیعی است گاهی امواجی که به سمت ساحل می‌آید، آن‌ها را نیز با خود به ساحل بیاورد.

وی اظهار کرد: اکنون فصل تکثیر عروس‌های دریایی است و با زیادشدن آن‌ها در دریا، احتمال به ساحل آمدن تعداد بیشتری از آن‌ها وجود دارد، بنابراین دلیل آمدن عروس‌های دریایی به سواحل، مرگ یا آلودگی و بیمار شدن آن‌ها نیست.

عسگری اضافه کرد: شرایط فصلی و تغییرات دمایی در این موقع از سال موجب تلف شدن تعدادی از این آبزیان می‌شود زیرا وقتی دمای آب تغییر کرد با توجه به زندگی گروهی آن‌ها و تجمع در یکجا موجب می‌شود به برخی از آن‌ها اکسیژن نرسیده و تلف شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هرساله مرگ عروسان دریایی را شاهد هستیم و این موضوع اتفاق جدید و نادری نیست، عنوان کرد: حتی کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس بر روی نمونه‌ها بررسی کردند و هیچ نشانه‌ای از بیماری مشاهده نشد.

مسئول دریایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در پایان بابیان اینکه علت افزایش عروس دریایی به علت بالا رفتن دمای آب دریا است، اضافه کرد: با هر افزایش یک‌دهم درجه‌ای آب، میزان عروسان دریایی دو برابر می‌شود و جمعیت این‌گونه رو به زیادشدن می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید