علت غیبت برخی رسانه‌ها در نمایشگاه/ استقبال را بی‌نظیر می‌دانیم

    کد خبر :133794

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات معتقد است که غیبت برخی رسانه‌ها در دوره بیست و سوم این نمایشگاه، ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

مهران عباسی انارکی قائم مقام بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با مهر، درباره ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه گفت: ما در سه سال اخیر به طرف تشویق خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه مطبوعات حرکت کرده‌ایم. چرا که معتقدیم اگر ارتباط رو در روی گروه‌های اجتماعی و به خصوص خانواده‌ها با مطبوعات برقرار شود، این مسئله می‌تواند به اقتصاد مطبوعات کمک کند.

وی با اشاره به یکی از پوسترهای نمایشگاه امسال که با محور قرار دادن شوق به مطبوعات در خانواده طراحی شده است، افزود: سال‌های گذشته غلظت سیاسی نمایشگاه پررنگ‌تر از وجه اجتماعی و خانوادگی آن بود ولی امسال با تمهیداتی که اندیشیده شد از جمله برپایی «ایستگاه جوان»، «ایستگاه طنز و کاریکاتور»، «بخش مدافعان حرم» و نیز چهار نمایشگاه عکس در قسمت‌های مختلف نمایشگاه، تلاش کردیم این وجه را پررنگ‌تر ببینیم.

علت غیبت برخی رسانه‌ها در نمایشگاه

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات همچنین در خصوص علت غیبت تعدادی از رسانه‌ها اعم از روزنامه‌ها و نیز خبرگزاری‌ها در این دوره از نمایشگاه مطبوعات، با بیان اینکه این مسئله بیشتر ریشه اقتصادی دارد، گفت: به هر حال رسانه‌هایی که در سال‌های گذشته در غرفه‌های بزرگتری حضور پیدا کرده بودند، نمی‌توانستند یا نمی‌خواستند در غرفه‌های کوچکتر به نمایشگاه بیایند و شاید این شیوه حضور را نوعی تبلیغ منفی برای خود به شمار می‌آوردند.

عباسی انارکی ادامه داد: برخی از این رسانه‌ها هم مدعی بودند که در مواردی از قبیل یارانه مطبوعات و همچنین اجاره غرفه، باید شبیه رسانه‌های بخش خصوصی با آنها رفتار شود که به هر حال معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد سیاست‌های مشخصی در این باره دارد و نمی‌شود از این سیاست‌ها و در واقع از این قوانین عدول کرد صرفاً به خاطر اینکه برخی بتوانند از آنها منتفع شوند.

مدعی هستیم که استقبال مردم غیرقابل انتظار است

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به آنچه «استقبال غیرقابل انتظار مردم از نمایشگاه مطبوعات» نامید، در توضیح این مدعا، گفت: ما از طریق بررسی ظرفیت پارکینگ‌های مورد استفاده و نیز حجم اینترتی که در فضای نمایشگاه مصرف می‌شو و همچنین برخی رصدها در خصوص میزان جمعیت بازدیدکننده، می‌گوئیم که استقبال از نمایشگاه مطبوعات خوب بوده است.

قائم مقام نمایشگاه مطبوعات همچنین همکاری صدا و سیما و به خصوص رادیو را با مسئولان برگزاری این نمایشگاه مناسب ارزیابی کرد و در ادامه در خصوص میزان رعایت نظامنامه نمایشگاه مطبوعات از سوی غرفه‌داران هم گفت: خوشبختانه با توجه به رفتار مناسب رسانه‌ها و غرفه‌داران در حوزه‌های مختلف مرتبط با نظامنامه نمایشگاه، ما قائل به برخوردهای محدودکننده در این زمینه نیستیم و عمدتاً موارد شکلی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

معیارها و نحوه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال

عباسی انارکی در خصوص نحوه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم یادآور شد: ما در این خصوص بیشتر به سمت کیفی‌گرایی حرکت کرده‌ایم و بر اساس شاخص‌های محتوایی از قبیل حضور مهمانان در غرفه، کم و کیف برنامه‌های جنبی، نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در غرفه و مواردی از این دست، اقدام به این انتخاب خواهیم کرد. امسال هم علاوه بر غرفه‌های برتر که تعدادشان ۱۰ تا ۱۵ غرفه خواهد بود، غرفه‌های فعال را هم که ممکن است بین ۵۰ تا ۶۰ مورد را هم دربربگیرد، انتخاب و معرفی می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید