رجیستری موبایل قابل دور زدن نیست

    کد خبر :133759

وزیر ارتباطات درباره جزئیات آغاز طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، تاکید کرد: رجیستری در هیچ چارچوبی قابل دور زدن نیست.

محمدجواد آذری جهرمی درباره جزئیات آغاز طرح رجیستری گوشی‌های موبایل و اینکه برخی فروشندگان گوشی‌های موبایل موجود در انبار خود را برای انجام رجیستری از کارتون خارج کرده و این می‌تواند موجبات سوءاستفاده‌هایی شود، خیلی کوتاه پاسخ داد و گفت: رجیستری گوشی‌های موبایل در هیچ چارچوبی قابل دور زدن نیست.

به گزارش ایسنا، وی درباره تکلیف گوشی‌های موبایل آیفون با شروع طرح رجیستری در کشور نیز پاسخ داد: همه برندها باید چارچوبی را که کمیته تصمیم‌گیری رجیستری اعلام می‌کند، رعایت کنند. گوشی آیفون هم نماینده توزیع دارد ولی نمایندگی رسمی خودش نیست. اجازه بدهید کمیته تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد و بعد اعلام می‌کنیم. ما هر حرفی بزنیم ۲۰۰ هزار تومان روی قیمت گوشی‌های بازار می‌رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد آخرین اخبار از اجرای طرح اینترنت غیرحجمی خبر داد و گفت: مقدمات این طرح در حال انجام است و در جلسه اول کمیسیون تنظیم مقررات مباحث آن مطرح شده است که در جلسه دوم که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، نیز مباحث مختلف مطرح خواهد شد تا به جمع‌بندی برسیم که در ۱۰۰ روز اول نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

آذری جهرمی همچنین امروز در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره آخرین وضعیت رجیستری گوشی‌های تلفن همراه توضیح داد: طرح رجیستری آغاز شده و در مرحله پایش است که در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد گوشی‌ها در شبکه به ثبت رسیده‌اند که تا آخر این هفته پایش انجام شده و به اتمام می‌رسد و ما از هفته بعد وارد فاز اجرایی می‌شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید