صعود شاخص بورس به ارتفاع ۸۰ هزار واحد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۱۹
    کد خبر :13349

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۲۶۸ واحد رشد کرد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 1601میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 321میلیارد تومان در 64 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 268 واحدی در ارتفاع 80 هزار و 127 واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای خساپا، وامید و خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی رانفور، بترانس و کچاد با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادلی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 92 واحد، کل (هموزن) 84 واحد، قیمت (هموزن) 66 واحد، آزاد شناور 463 واحد و شاخص‌های اول و دوم به ترتیب 202 و 503 واحد افزایش یافتند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 259 میلیون ورقه به ارزش 92 میلیارد تومان در 26 هزار نوبت، آیفکس 0.4 واحد افت کرد و در ارتفاع 924 واحد قرار گرفت.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای کارخانجات قند قزوین با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 95، بیمه سامان پس از ارائه اطلاعات تکمیلی و فارسیت اهواز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام به تالار شیشه‌ای بازگشتند.

این گزارش می‌افزاید: نماد معاملاتی سیمان قاین، تولید محور خودرو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، حق تقدم شرکت بهنوش ایران با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال با توجه به دریافت اطلاعات عملکرد سال مالی 1395 و تغییر با اهمیت نسبت به پیش بینی سال مالی مذکور، سرمایه گذاری اعتلاء البرز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و سرمایه گذاری ساختمان ایران با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم نیز در روزجاری متوقف شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید