منصور غلامی در دفاع از خود: خود را متعهد به قانون می دانم/ هیچ تشکل دانشجویی به شرط رعایت قانون نباید با محدودیت فعالیت روبرو باشد

    کد خبر :133460

وزیر پیشنهادی علوم گفت: خود را متعهد به قانون و اتخاذ به رویکردها و مسائل پیش رو می دانم.
منصور غلامی صبح امروز در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان معلمی کوچک از خانواده بزرگ دانشگاهی وظیفه می دانم از حسن نظر و توجه رئیس جمهور برای معرفی اینجانب برای تصدی وزارت علوم تشکر کنم و از نمایندگان که در بررسی صلاحیت اینجانب را مورد لطف قرار داده اند سپاسگذارم.

وی افزود: اگر امروز با نظر شما توفیق خدمت به نهاد علم را بیابیم در معرض آزمون دشواری قرار می گیریم که تنها عنایت خداوند و حمایت دانشگاهیان و پشتیبانی همه ارکان و قوای کشور و دولت و ملت عبور از آن را آسان کند.

وزیر پشنهادی علوم تاکید کرد: با آگاهی از سنگینی این بار مسئولیت وظیفه خود دانسته ام که اعتبار و تجربه و داشته های خود را در این مقطع حساس تاریخی در خدمت دولت و جامه دانشگاهی قرار دهم.

غلامی افزود: خود را متعهد به قانون و اتخاذ به رویکردها و مسائل پیش رو می دانم.

وی در ادامه به برنامه های خود که مستخرج از مصوبات مجلس است اشاره کرد و گفت: برای اجرای حتما کارگروه های تخصصی سازماندهی می شود.

غلامی ارتقای کیفی آموزش، حذف رشته های ناکارآمد و راه اندازی رشته های جدید بین رشته ای متناسب با نیاز جامعه، استفاده از مراکز پژوهشی در کمک به نهادهای دیگر، ماموریت گرا کردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، سوق دادن تدریجی مراکز آموزشی به سمت دانشگاه های جامعه محور و کارآفرین، اهتمام ویژه به علوم انسانی و نهادینه کردن کرسی های آزاد اندیشی را از اهم برنامه های خود خواند.

وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: توسعه دیپلماسی علمی که از تاکیدات مقام رهبری است و توسته همکاری های علمی بین المللی به خصوص با کشورها همسایه، افزایش جذب دانشجوی خارجی در اولویت است.

وی توسعه تشکل های دانشجویی، سیاسی و صنفی و استفاده از ظرفیت آن ها در کمک به اداره دانشگها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: رشد دانشجویان دختر فرصت مهمی به جامعه داده است و به همین خاطر نقش آفرینی زنان مستلزم توجه ویژه است.

غلامی تاکید کرد: هیچ تشکل دانشجویی به شرط رعایت قانون نباید با محدودیت فعالیت روبرو باشد. تاکید من بر محوریت قانون، تفاهم همگانی و کاستن از نگاه امنیتی به دانشگاه است.

وی از نمایندگانی که به عنوان مخالف او صحبت کردند، تشکر کرد و گفت که تذکرات آنان را در متن برنامه های خود قرار خواهد داد.

غلامی خاطرنشان کرد: اگر توفیق داشتم و رای اعتماد نمایندگان را جلب کردم در تمام برنامه به صورت تشکیل کارگروه های تخصصی حرکت وسیعی خواهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید