ارتباط مساله دار خواننده فراری و موسسه محک!

    کد خبر :133435

پيش از اين بارها براي موضوع جولان مؤسسات خيريه، از قبيل محك و حركات ريز و درشت آنها عليه نظام مطالب مبسوطي در رسانه‌ها نگاشته شده بود، اما اينكه لس‌آنجلسي‌هاي ضدنظام از طريق يك كانال شومن تلگرامي براي محك ريپورتاژ و جمع‌آوري پول كنند مورد حقيقتاً جديدي است؛ موردي كه خبر از نفوذ حساب شده مؤسسات خيريه‌اي مي‌دهد كه به اسم درمان و كمك به نيازمندان، علناً و عملاً در حال فعاليت عليه نظام هستند و كسي هم ظاهراً جلودار آنها نيست.

در تازه‌ترين اقدام منصور، خواننده فراري و لس‌آنجلسي آلبوم جديدش را به محك تقديم كرده است. «منصور جعفري ممقاني»، جديدترين آلبوم خود را به نام راديكال به نفع مؤسسه خيريه محك به فروش مي‌رساند. باني اين معامله هم شبكه رسانه‌اي و معاند «راديو جوان» است.

كانال تلگرامي راديو جوان و ساير بخش‌هاي اين رسانه كه از آتلانتا و واشنگتن دي‌سي حمايت و بارگذاري مي‌شود، در دو روز گذشته اين پيام را به مخاطبان خود ارائه مي‌دهد كه «دوستان عزيزي كه در داخل ايران زندگي مي‌كند و علاقه‌مند به خريد آلبوم راديكال هستيد، مي‌توانيد با پرداخت 10 دلار يا هر مقدار كه در توانتان هست به مؤسسه محك از اين عزيزان حمايت كنيد و تمام آهنگ‌هاي آلبوم راديكال رو از طريق صفحه تلگرام منصور عزيز به طور رايگان دانلود كنيد.»

اين معامله سه سر دارد: منصور، محك و راديو جوان يا اين اقدام حساب‌‌شده با هماهنگي و به خواست و پيگيري مؤسسه محك بوده (كه به احتمال قريب به يقين هم همين‌گونه است) يا نبوده و راديو جوان و منصور به صورت كاملاً خودجوش دست به چنين اقدامي زده‌اند. طبيعتاً وقتي قرار است پولي به حساب محك واريز شود، اين مؤسسه لااقل در حد در اختيار گذاشتن شماره حساب بانكي‌اش به خواننده لس‌آنجلسي و راديو جوان در اين معامله نامشروع مشاركت داشته است.

صرف همين موضوع كه مؤسسه به اصطلاح درماني – خيريه محك براي تأمين مالي خود به سلبريتي‌هاي ضدنظام و فراري متوسل شده و شبكه‌اي معاند را واسطه اين معامله قرار داده است، به استناد موارد متعددي از قانون مجازات اسلامي قابل پيگيري و محاكمه است، اما از اين موضوع هم كه بگذريم، اين اقدام دم‌خروسي است كه بيرون زده و نشان‌دهنده موضوعات بسيار مهم‌تر ديگري است.

برنامه‌هاي جاسوسي و بخشي از پازل براندازي نرم كه توسط NGOها در ايران و به دستور بنيادهاي امريكايي نظير راكفلر و دفاع از دموكراسي (كه مستقيم از وزارت خارجه امريكا، بريتانيا و اسرائيل براي براندازي و اقدامات خرابكارانه در ايران پول و نيرو مي‌گيرند) كه نگارش گزارش‌هاي مبسوط ديگري مي‌طلبد.

چرا منصور ممقاني‌؟!

گذشته از شوهاي اين خواننده كه به گفته طرفداران و نقادانش يكي از فجيع‌ترين ميزانسن‌ها و رقاصه‌ها را گرد هم مي‌آورد، اين خواننده فراري هر از چندگاهي با حضور در اربيل عراق و گرجستان و ساير كشورهاي همسايه، ايرانياني را به كنسرت‌هايي مي‌كشاند كه در مواردي منجر به ضرب و جرح و تعرض به زنان و مردان ايراني هم شده است. جزئيات اين قبيل موارد در فضاي مجازي قابل دسترسي است و نگارنده بنا بر مصالحي از توضيح بيشتر در اين رابطه ابا مي‌كند. البته نانوشته نبايد گذاشت كه اين شومن لس‌آنجلسي با بازي كردن در فيلم‌هاي ضدايراني مانند America So Beautiful علناً هم به مقابله با جمهوري اسلامي اقدام كرده است. با چنين اوصافي، ‌محك براي ارتزاق دست به دامان اين عنصر ضدنظام و فراري شده است.

«راديو جوان» كه يكي، دو سالي است تلويزيون ماهواره‌اي خود را هم راه‌اندازي كرده، در داخل كشور واسطه‌هايي دارد كه آزادانه در شبكه‌هاي اجتماعي و استوديوها پرسه مي‌زنند و خودشان را «ادمين» سايت مي‌دانند. براساس مقررات «راديو جوان» دريافت هر مبلغي از خواننده‌ها براي معرفي و حمايت از آنها ممنوع است، اما ادمين‌هاي اين سايت حتي حاضرند براي جذب آثار خواننده‌هاي معروف موسيقي داخلي، دست به هزينه هم بزنند و البته در شناخت منبع مالي اين شبكه جاي ترديد وجود ندارد!

«راديو جوان» به لطف واسطه‌هاي داخلي و تماس‌هاي خارجي توانسته‌اند در جريان توليد آثار موسيقي در كشورمان مؤثر باشند و متأسفانه تعداد آهنگسازان و تنظيم‌كننده‌هايي كه در تهران به سفارش گردانندگان اين شبكه‌ها قطعات جديدي توليد مي‌كنند رو به افزايش است. داد و ستد مالي با چنين رسانه‌هايي براي هنرمندان داخل كشور زيان‌آور خواهد بود. ضمن آنكه سليقه‌سازي براي مخاطب آن هم توسط نيروهاي ضدانقلاب هزينه زيادي روي دست نظام فرهنگي و هنري كشورمان خواهد گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید